Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4293 ggr
Karmatarerskanise
0

Bokat tid för piercing

Det är väl 12 år sedan jag gjorde en piercing, har bara i öronsnibbarna och haade i tungan.

Nu ska jag antingen göra en industrial, eller helix. Risken finns att mitt öra inte är utformat för en industrial, då får jag nöja mig med en helix ist, eller kanske en conch. Haha får se vad det blir när jag väl är där och han kan säga vad som passar. Vill ju helst ha en industrial. Men säger naturen nej så gör den.

I alla fall, jag är riktigt nervös redan nu, och det är inte fören på torsdag jag ska dit :P Har blivit fegare med åldern.

Vad tycker ni är snyggast, helix eller conch?

soetisen
0

Hoppas det går bra och att du får din industrial! :)

Jag personligen tycker conch är snyggast, är själv väldigt sugen på att skaffa en sån, men det blir i framtiden någon gång. Har några helix själv och tycker de är lite tråkiga.

- Medarbetare på studier.ifokus

Liss
0

Som sagt, hoppas du kan ha industrial då. Har funderat på en själv, men jag vill ha så många andra i öronen också.

Har själv både helix och conch. Och jag gillar min conch mest. Men det kan ju vara att jag haft helixen väldigt länge och inte direkt tänker på den ens. Conch är lite mer "speciellt" i alla fall, enligt mig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

Conch tycker jag är snyggast! Synd bara att broskpiercingar ska vara så svårläkta :S

Håller med om att man blir fegare med åldern. Jag blir nervös bara jag tänker tanken på att pierca mig. Tatoos gör mig dock inte nervös alls på samma sätt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
0

Åh, kul! Jag sitter och är sugen på tragus i andra örat jag, men får se när ekonomin tillåter det då, har ju andra planer som är "viktigare" :P

Frogge33
0

Vad kul! Skrattande Hoppas det går bra Glad

Själv tycker jag att helix är snyggast Flört

// Matilda

Karmatarerskanise
0

Nu blev jag sugen på en i näsan också.. men har för mig att läksmycket är stort och fult?

Haha blir spännande och se vad det blr tillslut ;)

Frogge33
0

#6 Haha…. jag måste medje att läksmycket är stort och fult Skrattande

Fast jag tappade mitt läksmycke efter bara två veckor, så jag fick byta till ett annat Flört hehe….

Men iofs. måste man ju bara ha smycket i minst en månad, så…. så himla hemskt är det inte Tungan ute 

Och man får ju ett bra resultat sen! Skrattande

// Matilda

Karmatarerskanise
0

Men varför måste man ha det fula egentligen? Det finns ju fina i samma material.
Plus att en mindre "sten" ju gör så att hålet får mer luft?

Frogge33
0

#8 jag vet, jag förstår inte heller!                                                Det är ju bara jobbigt, för då vill man ju inte ta hål om man måste ha ett fult smycke i först!

Hoppas att det börjar använda "fina" smycken Skrattande

// Matilda

Karmatarerskanise
0

Det blev en industrial, fast inte den "vanliga" Mitt öra passade inte till den vanliga, så nu har jag två hål som först ska läka, sen kommer han böja en stav till mig, kommer bli ascoolt :)

Men jag kan ju berätta att jag ALDRIG kommer pierca i brosk igen. Never! Gjorde riktigt ont.

Men nu är det gjort. Hoppas nu det läker fint utan problem. Jobbigt bara med mitt hår, kommer slå till piercingen ofta då jag ska ha håret bakom öronen. Men jag lär mig väl efter några gånger ;)

Liss
0

Grattis ;)
Och min conch är en av dem värsta jag tagit också. Men nu var det ett bra tag sen och man glömmer smått bort smärtan. Vill fortfarande ha fler i brosket. :)

Karmatarerskanise
0

Tack hehe

Jag e sååå glad att jag inte gjorde en conch. Jag ryser bara av tanken :P

Fast en helix i andra örat börjar redan locka, haha minnet är kort ;) Men vi får se nu om dessa läker.

JossanH
0

Grattis! Vill se bild!! :)

Jag tyckte conchen var betydligt "skönare" än tex min daith.. Den var han tvungen att ta långsamt för att den skulle hamna rätt.. :S
Men den läkte fort som tusan! Satt väldigt bra till! Men conchen fick jag ge upp efter 8 månader.. :/

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild från idag.

Frogge33
0

Niiiice Flört

// Matilda

Liss
0

Jag vill göra en Rook. Kommer säkert vara jätte skönt.

Ser bra ut Hera :)

Karmatarerskanise
0

Måste tillägga att det som ser blått ut är kvar från när han markerade, alltså inte blåmärken.