Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3672 ggr
Animalen
0

Min navelpiercing!

Hallå där! Skrattande

Idag skaffade jag mig min första piercing (förutom mina vanliga hål i öronen) I naveln. Det gick relativt bra tror jag, hade verkligen inte förväntat mig att det skulle göra så ont som det gjorde!

Piercaren sa att när hon sa till så skulle jag ta ett djupt andetag för då skulle hon sticka igenom nålen. Och det gjorde jag, men jag är vääääääldigt nålrädd och känslig för nålar så det gjorde ont redan när hon började sticka in nålen. Då gick all luft ur mig på något sätt eftersom det gjorde så ont, och då kunde hon inte fortsätta sticka igenom nålen. Det tog ju några sekunder extra att få ut magen igen så hon kunde fortsätta dra igenom nålen. Och vid det laget att nålen var igenom så hade jag riktigt (ursäkta språket) förj*vla ont!

När allt var klart hann jag inte mer än titta ner på min piercing och se lite blod innan hon tvättade den och satte på en kompress.

Nu ikväll har jag tagit bort den enligt order och studerat min piercing Glad

Den ser något liiiiiiite sne ut tycker jag, men jag är ändå supernöjd! Och det gör fortfarande lite ont då och då Tungan ute

Tänkte bara passa på att fråga,

Det här med att man ska ha rena kläder på sig för att minska risken för infektion,  Vad ses som rena och orena kläder?

Ha det gött!

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

mandariiin
0

Hoppas att den läker fint!

Oftast så kan piercingar se lite snea ut innan svullnaden har lagt sej helt.

Rena/smutsiga kläder kan du nog avgöra själv. Flört

goodbyehiitler
0

Något du ska tänka på när det speciellt är i navel är att inte ha tighta tröjor eller skärp över då det ökar risken till att den migrerar…

Hoppas den läker fint :) O grattis till din första piercing :)

Animalen
0

#1  tänkte mer på om det gö något att ha samma tröja på sig två ggr ;)

Nu är det så att piercingen fyller 7 veckor nu på fredag, men jag är orolig för att den är infekterad. Huden mellan den lilla översta ploppen och själva naveln är alldeles röd och det verkligen rinner ur kletigt var så jag får tvätta av den rätt ofta.. Borde nog gå till piercaren och be om sånt speciellt 'tvättmedel' ?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Karmatarerskanise
0

Du kan bada din picering i koksaltlösning. Går det inte över tycker jag du ska visa den för din piercare.

mandariiin
0

En navel piercing kan ta mer än ett år innan den läker.