Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 6275 ggr
IdaSH
0

Öm i örat

Gjorde ett fjärde hål i ena örsnibben igår, med pistol (Idioti, I know). Har gjort alla mina tidigare hål på samma ställe och de har läkt fort och helt utan problem.

Igår började dock örat göra ont framåt kvällen, och det var inte bara runt själva hålet utan hela örat gjorde ont vid minsta lilla beröring. Har rengjort runt hålet, försökt i alla fall eftersom det gör så himla ont när jag nuddar smycket, och det varar eller blöder ingenting. Är inte heller svullet eller ser konstigt ut på annat sätt. Det enda problemet är smärtan.

Förmodligen är det bara jag som nojjar, men det som gjorde mig lite fundersam var att smärtan var utspridd till hela örat och inte bara låg runt själva hålet. Mina andra hål har slutat göra ont samma dag som jag har gjort dem.

Well, låter detta normalt? I vilket fall som helst bör jag kanske skylla mig själv som gjorde med pistol? Skäms

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Aviendha
0

Svårt att säga.. Är det svullet och spänner så det är därför det gör ont? Fjärde hålet sitter ju en bit upp, går den igenom/nära brosk? Broskpiercingar brukar ju vara kinkiga och göra ont.

Hur går det nu? Det var ju någon dag sedan du skrev detta ser jag. Om du är orolig så är det bättre att gå en gång för mycket än för litet på vårdcentralen.

IdaSH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svullet är det inte, spänner skulle jag inte heller påstå att det gör. Det gör ont vid beröring av örat, kort och gott. Har börjat fundera på om hålet hamnade igenom brosket trots att jag blev tillsagd att det skulle rymmas i de mjuka delarna.

Det har i alla fall blivit bättre för varje dag och smärtområdet är kraftigt förminskat nu och ligger bara precis runt hålet. Ska vänta och se om det blir bättre :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Aviendha
0

Om jag känner där ditt fjärde sitter på mig själv så skulle det gå igenom kanten av brosket iaf, eller ligga väldigt nära så det kan ju vara lite irriterat därför kanske?

IdaSH
0

Ja, min gissning är att det ligger alldeles bredvid eller till och med igenom kanten, så det kan nog stämma.

Mvh Ida

www.krusfoto.se