Infektion
Piercade mig i brosket i torsdags. Allt var bra till igår, då hade den översta piercingen svullnat och ömmade. Samma sak idag + att den känns lite varm.
Ska gå och kolla det hos min piercare imorgon.
Typiskt min tur :(
I skötselråden står det också att man ska undvika kontakt med hår, hur då undrar då jag? Den sitter ju precis intill mitt hår.
Jag har gjort precis som jag skulle, but nooo.. Jajja, får se vad han säger imorgon.
Piercingar i brosket brukar kännas mer efter någon dag. Så håller dem gärna på och trixar fram och tillbaka. Tror inte det ska vara någon fara om du bara sköter den som du ska. Tvätta 2 ggr per dag och inte mer, så du inte övertvättar den i stället.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Broskpiercingar kan vara hemska under läkningen.. Som sagt tidigare så fick jag plocka ut min conch efter 8 månaders slit. Var petnoga med den men det räckte inte helt enkelt. Det kan räcka med att man råkar sova på den, komma åt den när man tar på sig kläder eller får in bakterier som irriterar..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Har redan tappat orken efter två dagars smärta.
Ska dit vid 3 tiden idag.
JAg valde att ta ut båda piercingarna. Örat är så infekterat så jag vägrade har dom kvar, fast piercaren egentligen inte vill ta ut dem.
Kapslar infektionen in sig får jag gå till läkaren. Kan säga att det känns helt underbart att slippa piercingarna! Smärtan var oerhörd!
Blir inga mer broskpiercingar för min del! Been there, done that ;)
Ska ikväll ta en kompress som jag blöter ner med alsol lösning (efter apotekets råd) och tvättar med saltlösning. (piercarens råd)
Blir det värre till imorgon ringer jag min läkare. (apotekets råd)
Så, önska mig lycka till :)
Jag gjorde en industrial i våras och smärtan va så stark efter några dagar att jag genomled mig det med hjälp av värktabletter, smärtan va så outhärdlig. Men nu gör den inte alls ont längre, den är långt ifrån läkt men gör inte ont. Men jag fick aldrig någon infektion i och för sig. Jag är glad över att jag gjorde den men skulle den läka så skulle jag faktiskt aldrig göra om den.