Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3854 ggr
keiko
0

uttagen labret

Hej! Jag skrev ju ett inlägg förut eftersom jag vacklade med min piercig och funderade på att plocka ut den. ( centerard labret gjord för ca. 2 veckor sedan)

Nu har jag tagit ur den :(. Insåg att jag inte trivdes med att ha den där, fast jag velat ha den så länge. Känner mig otroligt puckad.

Nu funderar jag.. det är en liten ring runt hålet. som är lite, lite upphöjt. Hålet på insidan har redan dragit ihop sig, gick på några timmar. Det känns som en liten kula i läppen. Kommer jag att ha denna upphöjniung kring hålet eller lägger det sig? Just nu ser det ut som en liten krater. Kommer det att dra ihop sig?
kan man smörja med något för att minska ärrbildningen?

Tacksam för svar!

Gluskap
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg mitt hål ut ett halvår efter att jag tagit ut staven. Nu är det flera år sedan jag tog ut den och hålet har dragit ihop sig en del, men det syns fortfarande, man ser en liten grop bara. Men inget som stör mig :)

Man bör ju vara medveten om att hålet inte försvinner helt om man ångrar sig. Jag har aldrig varit med om att någon tagit ut en nästan nygjord piercing och vet därför inte hur det kommer se ut, men förmodar att det kommer se ut som en liten grop bara :)

Ellenfyrkant
0

Har hört att någon upplevt att det läkt ihop finare om man smörjer med aloe vera. Ingen egen erfarenhet men kan ju vara värt att testa. Glad

Mvh Ellenfyrkant