Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: off-topic
Läst 3771 ggr
Ellenfyrkant
0

OT - Alla kan göra något!

En "film" samansatt av flera olika klipp från kofarmar, pälsindustrier, slakterier, läderdjurstransporter m.m.

Varning för känsliga tittare men kan starkt rekommendera att titta så länge man orkar.

Klicka här för att se filmen

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

Vägrar titta på sånt. Kan inte släppa det sen.

Ellenfyrkant
0

#1 Ja, det är vidrigt. Men hoppas du inte blundar för sanningen för det…

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

Absolut inte.
Men att plåga mig själv med sådant ger mig ingenting, det hjälper inte djuren.

Bim
0

Den filmen har jag hemma :) Jag visade den för klassen när jag gick i nian, jag blev inte sådär jätteuppskattad…

Ellenfyrkant
0

#3 Det sa jag heller inte något om.

#4 Toppen, anledningen till det är väl för att folk inte vill inse… Bekvämare att blunda för sanningen och låtsas att allt är bra. Det blir lite jobbigt för vissa när de ser saker som gör ont och inser att de ska behöva anstränga sig lite själva för att förhindra vad de ser.

Mvh Ellenfyrkant

Frogge33
0

Jag har ingen lust att titta på sånt här, jag mår bara dåligt….. men det betyder inte att jag blundar för sanningen…..

// Matilda

hjartelyckanskaniner
0

Som jag skrev på dkif så kommer jag inte kolla på filmen men har haft en redovisning om hästmisshandel och visat en film om det. Alla hade tårar i ögonen, även "tuffa" killar och jag grät medan jag höll mitt tal.

Vissa människor är hemska mot våra djur. Jag förstår inte varför. Jag förstår inte varför de är värda mer?

Det är likadant med kaninslakteri. Har de inget hjärta? Hur kan man vara så hjärtlös att slakta fullt friska kaniner?

Jag gör allt vad jag kan för mina 6 små barn där ute och skulle någon röra de så skulle de bli röda om öronen kan jag lova. De hade inte kunnat röra sig resten av livet.

Det är vår skyldighet att ta hand om våra djur när vi skriver på papperna och adopterar djuren. Orkar vi inte städa till djuren, inte orkar gå ut och gå med de eller inte orkar ge de mat, vem får ta skiten - jo, djuren! Jag tycker det är så jäkla hemskt det som de blir utsatta för.

Men jag kommer inte bli vegeterian, som jag även skrev innan. Jag skulle blivit det om min kropp hade klarat av att bara äta grönsaker, quorn (vet inte hur det stavas) mm istället för kött. Men tyvärr klarar inte kroppen av det. Men som

du själv sa, svenskt kött är en bit på vägen:) bättre det än att inte se hur verkligheten är:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Ellenfyrkant
0

#7 Håller med dig i ditt resonemang. Men just kaninslakt är inte värre än att slakta andra friska djur enligt mig. Kaniner är inte värda mer än grisar.
Att "kroppen" inte klarar av vegetarianism, syftar du då på din kropp eller kroppen i allmänhet ?

Mvh Ellenfyrkant

hjartelyckanskaniner
0

#8 Stor diskriminering från din sida där! Hade de slaktat en hund eller katt så hade man reagerat men en kanin kan man inte reagera på! Fy! Alla djur är exakt lika mycket värda!! Varför ska inte en kanin vara lika mycket värd som en gris?

Min kropp menar jag.

Mvh Emma

OttoIsTheShit
0

jag försöker se så mkt sånt som möjligt för att veta och se hur det ser ut. Som the cove vägrar min mamma se (inte för att blunda för sanningen) utan att hon klarar bara inte sånt som många andra. Men ja ska försöka se den.

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Karmatarerskanise
0

#9 Det är ju det hon skriver. Det är skit samma om det är en kanin eller en gris, inget är värre än det andra. Alla djur som dödas på hemska sätt är lika fel.
Läs igenom innan du ropar diskriminering.

Det du skriver om friska kaniner som slaktas, alla djur som slaktas är friska (bortsett från djur som slaktas pga sjukdom) Djur som föds upp till en eller annan användning slaktas som friska.

hjartelyckanskaniner
0

#11 "Kaniner är inte värda mer än grisar."

Detta tycker jag då inte låter som att alla djur är lika värda utan att grisar är mer värda än kaniner..

Mvh Emma

Ellenfyrkant
0

#9 Jag reagerar på alla djur. Därför jag skriver just att det är inte värre att slakta en kanin än en gris. En kanin är inte värd mer än en gris. Utan de är lika mycket värda. Förstår inte hur du kan misstolka ?

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

Hur kan du få det till ngt annat än vad det står?
Det står ordagrant att kaniner inte är värda mer än vad grisar är, och det är dom ju inte. Dom är alltså inte mer värda än en gris. Det står ingenting om att grisarna är mer värda än kaniner. Dom är av samma värde.

Hade det stått att kaniner var mindre värda än grisar hade du kunnat påpeka det. Men nu står det ingenting av det som du tror.

hjartelyckanskaniner
0

Då måste jag ha misstolkat det..

Mvh Emma

Karmatarerskanise
0

Ja ;)

hjartelyckanskaniner
0

Jag är så van vid att höra att kaninerna är inte värda jorden de går på och sådant. Dagligen hör man ''Jag körde på en kanin idag, höhöhö'', ''Har du slaktat dina kaniner?'', ''Får ag skjuta dina kanienr?snäääälla'' Så man blir ibland blind av att se andra skriva om kaniner och andra djur och sen att slakta de. Drf man blir arg så att öronen blir varma!

Inte meningen att regarera som jag gjorde, EllenFyrkant! Men efter allt detta man har fått höra om sina älsklingar så kan man tillslut inte hålla det inom sig.

Jag trodde verkligen att du menade att grisar var mer värda än kaniner. Kan inte förstå att man har gått så långt att man slaktar våra sällskapsdjur? Jag skulle inte kunna äta kanin, hare, katt eller hund. Visst, det är hemskt att slakta överhuvudtaget men man tänker tyvärr inte på det när man står vid köttdisken på gity gross.

Mvh Emma

Ellenfyrkant
0

#17 Då är det sannerligen på tiden att "man" börjar tänka på det!

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

#17 Jag undrar genast vad det är för människor du träffar? Har aldrig varit med om att folk säger sådana saker.

Jag har själv ätit kanin. Och skulle testa katt och hund också, om det var så att man åt det i Sverige, bara för att prova. De är ju djur, precis som kossor och grisar. Så egentligen är det ju lite konstigt att vi favoritiserar en del arter.

Ellenfyrkant
0

#19 Du tycker inte det är jobbigt med tanken på att äta ett så begåvat, socialt sällskapsdjur ?

Mvh Ellenfyrkant

OttoIsTheShit
0

#19 när jag åkte utomlands hade jag planerat att testa ödlor (en kompis till mamma hade tipsat om det) men sj hade jag ödlor hemma just då. Sen är det ju helt olika kulturer vad man äter och det gör ju att man nog favoriserar vissa arter

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Karmatarerskanise
0

#20 Grisar är väldigt intelligenta, men inte stoppar det folk.

Nej, jag tycker inte det är jobbigt, om jag vet att djuret haft det bra  i livet och vid slakt. 
Däremot skulle jag inte äta mitt eget husdjur, för det har jag en relation med.

Ellenfyrkant
0

#22 Ok. vet att grisar är intelligenta, jämförbart med hundens intelligens. En anledning till att jag tycker det är så fruktansvärt att de hålls på det sätt de ofta gör.

Mvh Ellenfyrkant

hjartelyckanskaniner
0

18åriga killar i min klass. Inte särskillt mogna av sig..

Mvh Emma