Tatuerings hjälp, tack
Hej!
De är så att jag ska tatuera in, eller ja har rättare sagt tankar på att tatuera in Per aspera ad astra = Genom svårigheter mot stjärnorna.
MEN de är så att jag har klickar runt på många sidor och alla tycker att de betyder olika saker, vissa tyckte att de betyder som efter regn kommer skolsken, och vissa tyckte helt olika. Men visst de är skillnad till och från!
För mig betyder det att man måste ha de jobbigt/svårt för att lyckas!
Vad betyder de för er andra? JAG är kluven i att om MIN egna betydelse verkligen är rätt! JAG uppfattar citatet så, men betyder de nått helt annat? Och vad tycker folk om detta citat? ( Per aspera ad astra )
Jag är kluven i tankarna, därefter detta gormiga inlägg. MEN om citat är som min uppfattning ska jag tatuera det UTAN tvekan. Men jag blev så osäker när jag läste runt om vad folk uppfattar citatet som.
Förlåt för ett gormigt inlägg.
Genom svåra tider, mot de bättre
Jag tolkade det likadant som du :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag tolkar det inte som #1, för mig betyder uttrycket snarare att vill man lyckas så måste också gå igenom svårigheterna som finns på vägen dit.
I alla fall var det så min latinlärare förklarade uttrycket för mig, så det kan vara därför jag tolkar det så.
#0 Om du är orolig över översättningen så kan jag säga att han endast godkände översättningen "genom svårigheter till stjärnorna"
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Sen kan jag tycka att du som ska ha tatueringen får tolka den precis som DU vill :) Det är ju på dig den kommer sitta. Det viktiga är vad den betyder för dig.
Det håller jag med om, tolka den som Du vill.
Jag kom mest in i diskussionen eftersom du var osäker på den ordagranna betydelsen.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Tack alla för era åsikter :) Dom har hjälpt mycket

Jag jag tolkar den nog som ni. Att vägen till toppen inte är utan motgångar.
"Genom törnen till stjärnorna" blev det med google:s översättningsfunktion.
Google Translate går inte att lita på, den har säkert rätt ibland, men minst lika ofta så översätter den för ordagrant så det i alla fall blir fel.
#10 Många gånger översätter den en del av orden, medans resten står på Svenska. Underligt.
#10 Många gånger översätter den en del av orden, medans resten står på Svenska. Underligt.
Ja just det, sån't är det också, och det är så'na saker som gör att jag inte tycker att man ska lita på Google Translate.