Ögonbryns piercing?
Är sugen på att pierca ögonbrynet, piercade läppen i Juli.
Nu undrar jag såklart om det finns någon som har gjort båda och vilken som gjorde mest ont? (enligt dig)
Är det jobbigt att va nypiercad och det är kallt ute? (nu när vintern är runt hörnet)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

Kan inte ge svar på varken ögonbryn eller läpp-piercing, men jag tycker det är rätt jobbigt nu i kylan, fast då har jag iofs septum, så det sticker lite i näsan ;)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Jag har gjort båda men kan tyvärr inte hjälpa dig mer än vad jag hört folk säga eftersom jag inprincip saknar smärtgräns^^
Allt är ju individuellt och gör inte särskillt ont, men om man nojjar upp sig så är det lätt att lura hjärnan ;)
Normalt säger man att ögonbryn brukar kännas mer, men jag vet flera som inte märkt av ögonbrynet men tyckte läppen kändes^^
Som sagt, allt är individuellt :)
Lycka till :)
Jag har gjort både och tycker att läppen gjorde mer ont.
Pain is just temporary, go for it! :)
har varken eller.. Däremot har jag en del skrot i öronen o vid -10 eller kallare börjar det nog kännas en del..
Smycket blir ju givetvis kallt, men det är inget som har stört iallafall mig hittills.
/Anneli

Stör inte mig heller i kylan förutom min stora metalltöjning^^ blir öronen kalla så kan den bli snuskigt kall men de andra märker ja inte^^
#1 Ja, jag får lite ont i läppen det liksom värker i piercingen när det är kallt. :(
#2 Det brukar ju vara så, tack så mycket! =)
#3 Haha, så sant! ;)
#4 Tänkte om det gjorde mer ont som nypiercad. =/
#5 Nej, okej.
#6 Ja det kan jag tänka mig jag som tycker det gör ont i den lilla läppringen jag har när det blir kallt. ;P
Jag tycker alltid att öronen fryser som tusan när det är kallt och man har mycket "skrot" i… Nu har ju jag tagit bort en hel del men tycker töjningarna också blir väldigt kalla.
I andra piercingar (har haft offcentre, i tinningen, framför örat) så har jag faktiskt inte känt av något speciellt.. Den som gjorde ondast och ta i ansiktet- enligt mig- är min meduza. Den jag tog i tinningen var inte alls speciellt farlig, men det är ju inte samma som ögonbrynet heller så det kanske gör ondare?
(En asgammal och dålig bild!!)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 Usch, det gör ju ont när jag nyper lite i tinningen! Men snyggt var det. Skulle tro att ögonbrynet gör mindre ont faktiskt. 
/Anneli
#8 Undrar om det kan vara något annat för det ömmar i min piercing i läppen när jag snurrar på den.. jag är förkyld kanske kan ha nått med det att göra?
Läckert med piercing i tinningen det har jag aldrig sätt förr
Ja, förkylningar kan göra att piercingar blir lite irriterade.
/Anneli
#11 Mysteriet löst, antar att det inte finns mycket man kan göra åt det?
Nej, jag tror inte det. Jag brukar inte göra något annat än att inte pilla på dem under förkylning. Det lägger sig när kroppen börjar hämta sig sen igen.
/Anneli
#13 Okej, skönt att höra att det inte var nått annat blev lite orolig.
#9 Den var inte farlig att göra kan jag säga. Det värsta var att jag tappade den på en fest efter att jag haft den i 9 mån, sedan tog jag om den efter några mån men då vandrade den ut :(
Mina piercingar kan också ömma under en förkylning. Framförallt läpp eller tunga. Har en kompis vars kindpiercingar blir väldigt knas när hon är lite sjuk..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#15 min i tungan kan med bli irriterad vid förkylning, men kinderna eller alla jag haft i läppen har jag aldrig märkt av något :)
Men det är ju så med alla piercingar, det är ju väldigt individuellt :)
Jag ska få glasögon den här veckan, kom just på att det kanske inte är så bra om man ska pierca ögonbrynet?
Eller påverkar det inte? Ska inte ha dom jämt utan mest vid datorn och tv osv.
Det kanske ser sjukt fult ut med glasögon och ögonbrynspiercing?
#17 Du kan ju alltid ha linser? Det har jag, avskyr glasögon! :p
#17 Det som är viktigt att tänka på isf är ju att glasögonen alltid är rena, annars kan man infektera såret.
Glasögon och ögonbrynspiercing är snyggt tillsammans tycker jag. (sålänge man inte har för fula glasögon) ;)
Jag har ingen erfarenhet av ögonbrynspiercing eller läpp piercing, men piercade näsan igår och har inte haft ont av att det är kallt ute med den i alla fall. Faktum är att jag inte ens känner att piercingen är där trots att den är såpass nygjord
Näsan blir ju annars gärna kall när det är kallt ute. Tror det är individuellt hur man upplever kyla i sina piercings.
Jennie
#18 Jag har mest läsglasögon annars har jag dom inte. =)
#19 Har i alla fall gjort den nog och tycker inte den störs av glasögonen som tur är! =)
#20 Nej, jag känner faktiskt inte av den alls enda problemet är att jag glömmer bort att den sitter där så jag råkar slå till den ibland och då gör de ont som attan! Men kylan märker jag inte heller av. =)
För övrigt är jag sjuukt nöjd med min piercing men jag tyckte det gjorde ondare än läppen..kanske för att det tog lite längre tid att få igenom nålen.
#21 Inge snack om att man gjort den utan att visa BiiiLD! Haha 
Vill ju se hur den blev 
Håller med ovan, lägg upp BIIILD!!! 
// Matilda
Haha, tog en bild lite snabbt 
Riktigt niiice! 
// Matilda
#25 Tack så mycket!
Puttar upp denna trad lite da jag har lite problem med min piercing och hoppas pa rad. :/
Det ar sa att min piercing bloder lite inte mycket utan det finns bara lite blod runt oppningen..undrar mest varfor..har haft den i ca 5v nu..tror jag.. nagon som vet varfor den gor sa? :(
Ingen som vet? :(
Rör den på sig? Blir det lite torkad vätska på staven och den rör sig kan det riva upp hålet så det börjar blöda lite. Tvätta med koksaltlösning ett par gånger per dag och låt den vara ifred så mycket som bara går!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#29 Nej det den ror inte alls mycket pa sig…men tror att jag kan sova pa den..byter namligen sida under natten.. koksaltlosning far de bli!
Ett smart tips är att köpa ögondroppar på apoteket. Det är iof ganska dyr koksltlösning men den är helt steril sålänge kapslarna är obrutna. Kan vara jättebra att ha hemma att tvätta med. Då har man alltid tillgång till steril koksaltlösning :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#31 Det var ett riktigt bra tips skulle jag latt gora om jag var hemma dessvarre befinner jag mig i USA atm. :/
VArför ögondroppar? Säljs ju vanlig koksaltslösning i engång förpackningar också.
Fast billigast är ju att göra själv.
#33 Som jag har fattat det så är koksaltlösningen i engångsförpackningar på 30 ml styck vilket man verkligen inte behöver för att tvätta en piercing. ögondropparna är på 2 ml. Det räcker gott och väl.
Koka egen är förstås billigast men är man resande fot tex eller inte har möjlighet att koka till sig en sats är det mycket smidigt att ha ögondropparna med sig om man behöver tvätta.
#32 Kul! :)
Dom har nog ögondroppar där med om du vill köpa ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#34 Vet inte om jag litar pa dessa amerikanska droger!
Ska kolla lite imorgon, for nagot maste goras!
JossanH; tänkte mest på om man ska "bada" piercingen. Då blir ögondroppar lite väl lite ;)