Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 3909 ggr
smorf
0

Nässmycke på 0.5 mm?

Hej!

Nu är det så att jag inte har en aning om hur stort mitt hål i näsvingen är, men det brukar väll oftast ligga på 1 mm?

Om jag nu skulle ha 1 mm, kan jag ha 0.5 mm ändå på nässmycken eller kommer det att bli för litet, alltså kommer det att åka ut?

Tacksam för svar! Glad

Liss
0

Beror på vart du har tagit det. Om det är på en studio så är nog hålet runt 1mm, möjligtvis 1.2mm
Men är den tagen i salong, med pistol, så är antagligen hålet 0.8mm.

I alla fall så är det klart du kan ha smycken som är mindre, men då kommer också hålet att dra ihop sig och bli mindre. Och därefter blir det svårare att ha större smycken igen, utan att behöva töja ut det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Frogge33
0

Som den idioten jag är så tog jag mitt med pistol……. vilket jag ångrar nu, men aja….

Jag hade inte heller nån aning vilken tjocklek jag skulle ha men jag beställde ett på 1mm. En och en halv vecka efter att jag hade tagit hålet så ramlade läksmycket ur o jag kunde inte hitta det igen! Så jag var tvungen att sätta i det smycket som jag köpt, som tur var i titan, men på det smycket är det en skruv på insidan…. Jag höll på i flera timmar att få iden men tillslut gick det.

Men då var hela näsan röd och uppsvullen och jag hade ont som f***n!

Jag har fortfarande ingen aning om hur stort hålet var när jag tog den men nu är det iallafall 1mm. Och enligt mig så läker min piercing fin fint.

Sorry om jag stal tråden lite men det jag menar är att om du tycker att ditt hål är för litet så kan du ju alltid töja ut det.

// Matilda