Hur ska jag ta tragus?
Har funderat ett tag på att ta hål i tragus nu och är ganska säker på att jag ska göra det. Men behöver lite hjälp…
Hur ska man ta den, vissa säger att det är bäst med pistol och andra säger att man absolut inte ska ta med pistol. Själv tycker jag det låter vettigare att ta med nål (eller kanyl eller vad det heter?)
Så jag överlåter frågan till er! :D
Och måste man ha ring i början eller går det bra att ha en stav med? Tycker det är snyggare med stav så då behöver man ju inte byta när det har läkt så det kan få läka mer. Okej, det lät rörigt. Men om man är nöjd med smycket från början så behöver man ju inte byta så snabbt och då får det tid att läka.
Och, sista frågan nu. Vet ni några bra ställen att pierca sig på i Varberg eller växjö? :)
Jättetacksam för all hjälp jag får!
(rätt grupp?)
Emma

Hej hopp!
Jag tog i tragus för ett år sedan. Den sattes dit med nål, och jag har en känsla av att det skulle vara bäst så. :)
Den första jag hade var en stav, så jag antar att det går. Än så länge har det inte varit några stora problem iallafall! :D
Lycka till! :)
Alla piercingar är bäst att ta med nål, hittar du bara en vettig piercare så kan dom ju sin grej och vet vad som är bäst :) När jag gjorde tragus fick jag välja sjäv om jag ville ha stav eller ring, jag valde ring för jag tycker det är snyggast, läkte jättebra men tog god tid på sig, som de flesta brosk-piercingar ;)
/Christine
Jag vet inte om det finns speciella örhängen till tragus men jag vet en som hade vanliga örhängen med plopp bakom och den försvann en gång, då satte hon dit en ny som också försvann men i samma veva fick hon ont i örat och där inne satt dom försvunna plopparna.. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Du bör aboslut ta med kanyl! Det blir aldrig lika bra att ta med en vanlig pistol hos tex en frisör eller smyckesaffär.
Gå till någon som har specielicerat sig på just piercingar istället för någon som har det som en liten bisyssla utan att vara utbildad eller kunnig.
Det blir bättre placering, bättre utrustning, snällare mot örat och oftast mer lättläkt :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
En artikel om att ta hål med pistol. Där efter kan du möjligtvis döma själv vad du tycker om det.
Pistol är INGET någon piercare skulle rekommendera. Speciellt inte i broskdelar så som tragus, då det inte är utformat för det.
Gå till en utbildad piercare, som tar med kanyl i stället. Så det är säkert att du får det gjort med de bästa förutsättningar.
Utöver det, så kan du alltid fråga piercaren och berätta om vilket smycke du helst vill ha.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆