Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 8457 ggr
hjartelyckanskaniner
0

Har ni någonsin ångrat er?

Jag är i tankarna att skaffa en tatuering i nacken.

Men min pappa säger ''Du kommer bara ångra dig när ju är 40 år gammal och den ser ut som en stor svart fläck''. Med hans psykande så börjar jag tänka, tänk så ångrar jag mig?

Så min fråga; har ni ångrat er?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

VAASHii
0

Jag ångrar två tatueringar av 14 stycken :P

paow
0

Tror man ångrar sig lättare om man liksom "bara" gör den för att den är snygg - jag skulle hellre göra en som har betydelse.

Fast det är väll upp till var och en Glad

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

LinnB
0

Har 7 tatueringar och ångrar en.
Ångrar mitt hjärta på fingret, men enbart eftersom att tatueraren gick för djupt med nålen så det flöt ut och blev fult.
Hade det inte varit fult gjort hade jag inte ångrat det. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Schniigel
0

Jag har en tatuering i nacken och jag har inte ångrat mig…dock har jag bara haft den i ett år så jag är kanske inte rätt person att uttala mig ;)

Lycka till!

hjartelyckanskaniner
0

Jag vill ha ett par änglavingar i nacken för morfar. Han dog för ung och han betydde väldigt mycket. Han hade 3 barnbarn och utav de så hade vi roligast. Jag var bara 6 år gammal när sjukhuset ringde och sa att morfar hade dött.

Mamma och pappa säger nästan alltid när vi tar upp pengar ur plånboken "Kommer du ihåg när morfar tog upp en tjuga och du sa ;Amen morfar, det var väll ändå fel peng?" jag brukade alltid få en hundring utav honom och sen köpte vi alltid en massa gelehallon:)

Mvh Emma

JossanH
0

hmm, jag har väl en tattoo som verkligen har lite betydelse och den är min skamfläck. inget jag skulle göra idag.
Jag kör hellre på motiv som är snygga och som passar bra in på min kropp!

Sajtvärd på Iller.ifokus

elyse
0

Jag har bara haft min tatuering i ca ett år, men väntade i ca två år på att göra den efter att jag fått idén och den har stor symbolisk betydelse för mig, så jag tror inte att jag kommer att ångra den alls.

Karmatarerskanise
0

Ångrar ingen av mina.
SOm tur är gjorde jag väldigt små då jag var 14 och 15 år ung, de har jag byggt på. hade jag gjort dom stora hade jag ångrat det.

regskylt
0

jag ångrar inte mina tatueringar, bara valet av vem som har gjort en av dem och att jag borde ha väntat då den är förstöd av graviditet nu. men sånt som händer.

jag gillar alla mina tatueringar, fast olika mycket. inte ångrat att jag har gjort någon

hjartelyckanskaniner
0

Tänker mest på att hur snyggt är det när jag sitter på ålderdomshemmet skrynklig med en tatuering i nacken? Vill inte att tatueringen ska synas allt för mycket. Tex på bröllop och så. Fast det blir ingen stor tatuering då jag tycker det är snyggare med små..

Mvh Emma

elyse
0

#10 När du sitter på ålderdomshem, om sådana existerar i framtiden dvs, kommer de flesta ur din generation att ha tatueringar.

Gör tatueringen på en kroppsdel som inte syns för andra om du vill kunna gömma den. Och det är väl möjligt overallt förutom i ansiktet eller på halsen. ;)

hjartelyckanskaniner
0

#11 Nej, jag ska tatuera in en stor tatuering rakt i pannan;)

Den var ganska billig där jag frågade om priset. Har piercat mig där så frågade om priset på min tatuering och priset är 800kr:) På The House Of Pain hade de sagt 2000kr (kollat i en blogg)

Mvh Emma

elyse
0

#12 Välj en tatuerare med bra rykte och vars tidigare tatueringar är snygga.

hjartelyckanskaniner
0

#12 Har sett henne tattuera:) Hon är väldigt bra! Hon satt nog i några timmar med en killes axlar. Han kunde inte gå sen kan jag säga:P Såg väldigt roligt ut!

Mvh Emma

elyse
0

#14 Man ska gå på känn, tycker jag. Lycka till!

JossanH
0

Hur snygg är man egentligen i utgångsläget när man är gammal och skrynklig?? ;)
Vi får väl hoppas att vi hamnar på samma hem så kan du hålla dig bredvid mig- med min blaffa på bröstet, underarm och rygg kommer du se ut som  en 19åring :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

#16 om du kommer vara i något ålderdomshem i Skåne så kanske det;)

är det en Lisbeth-tatuering?;) fast hennes är lite läskig:P tur att det inte är äkta:P

Mvh Emma

regskylt
0

#17 "lisbeth-tatuering"? vad är det?

JossanH
0

undrar jag med?

Sajtvärd på Iller.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

#18 Lisbeth i Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes.

Kommer inte på hela namnet som Naoomi hade.

Hon hade ju inte någon liten tatuering i filmerna

Mvh Emma

JossanH
0

minns inte ens hur den ser ut, men tja, jag har iaf en som täcker bröstet så lite svår att dölja om man är som mig en linne-människa :)
Och jag får tarvla till mig ordentligt om alla ålderdomshem här i Östergötland vägrar mig och skickar mig ned till skåne haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

#21 Hennes tatuering är en stor och läskig drake:)

Mvh Emma

JossanH
0

aaah, jag har lite mer "glada" motiv så att säga :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

hjartelyckanskaniner
0

hon skulle ju spela lite "aggressiv" i filmen efter hennes barndom. Då passar hennes tatuering in bra. Den "kröp" ur hennes hus eller hur man skulle förklara det. Runt om Draken så var det spräckt hud, om jag inte har helt fel.

Mvh Emma

oblivionocean
0

Jag har tre och jag ångrar två av dom, eller.. jag kan väl inte säga att jag ångrar dom, men jag skulle inte ha gjort dom nu.

Jag har väldigt groteskt fula blommor på överarmen med några vågor m.m och om det går så kommer det bli en cover-up på den armen med några stora rosor istället.

Liss
0

Jag ångrar inte några tatueringar, jag ångrar val av tatuerare. Så den på ryggen ska göras cover-up på i framtiden.
Det gäller att välja en bra tatuerare och göra precis det man vill och känns rätt för en själv. Inte något som är "inne" eller "coolt". Då lär man nog inte ångra några tatueringar.

Jag själv ser dem som en del av mig själv, och tänker inte ens på dem. När jag blir äldre struntar jag absolut i ifall någon tycker det är fult. Det var något jag gjorde som yngre, och som står för den tiden. Och var och varannan kommer ha skrynkliga tatueringar då.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Stj3rnfallet
0

Jag har 3 st tatueringar och jag ångrar inte någon av dem! Gör man en tatuering som har en betydelse så tror jag inte att man ångrar sig!=) Jag har en i nacken.. Tycker det är ett fint ställe att göra en tatuering på. Längtar efter att göra fler, bara jag får råd ;) Men som många andra sagt så är det ju otroligt viktigt vem man väljer att tatuera sig hos. Och det där med om det är fult när man blir gammal.. Jag har sett några tatueringar på äldre.. Vissa är ju inte ås fina, nadra syns motivet rätt bra på, beroende på var den sitter. Och vem bryr sig hur de ser ut när man är gammal?=) Kan man täcka över dem, så är det nog ingen fara..

lindso95
0

När man är gammal och sitter på ett ålderdomshem så är nog tatueringen det minsta du tänker på.. Tror knappt att man sitter där, och ska snart dö och har massa konstiga sjukdomar och tänker "Nä, måste sminka över min tatuering".
Förstår du hur jag menar;)

Hayley
0

jag har en tattuering som jag ångar av lite olika skäl..

1: jag gjorde den mer eller mindre för att jävlas med mitt x (bad idea)

2: tattueraren gjorde den för stor och för tjock och dessutom på mina bristningar så den har "runnit ut" och ser hemsk ur

3: jag tog mer eller mindre första  bästa billiga tattuerare som inte kollade ordentligt var han skulle göra den..

Har några tattueringar på g som jag vill göra. men denna gånger tänker jag tänka efter ordentligt FÖRE och hitta en BRA tattuerare, kosta vad det kostar vill ;)

jollycox
0

När jag skulle göra min tatuering(två kattassar) så sa min syster samma sak, tänk när du är 80 år och skinnet hänger..
Då svarade jag: Ja tänk, då kommer jag att komma ihåg mina små busiga katter.

Så jag tycker att du ska göra vingar för din morfar.. När du sitter på ålderdomshemmet och ser på din då kanske ganska fula tatuering kommer du att tänka på din snälla morfar som gav dig fel peng ;)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

ChristineL
0

Jag ångrar ingenting! Fem tatueringar plus en halv sleave.

Maggan71
0

Jag ångrar min senaste… På underarmen står:

Lär av igår.

Planera imorgon.

GÖR DET IDAG!

Det är inte så snyggt och jag har helst långärmat… Men tatueringen fyller i alla fall sitt syfte. Varje morgon när jag ser den så gör jag minst 50 situps innan jag lämnar sängen! *skrattar*

Tanken med tatueringen var att jag skulle komma igång! Och på så sätt är den suverän. Men den kunde varit snyggare… Kanske kan jag bättra på den senare…

Nu tänker jag ofta: "Har jag nu den här fula tatueringen så ska den banne mig göra nytta!". FörvånadFlörtSkrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

regskylt
0

#32 vill du visa bild på den? Jag blev nyfiken :)

Maggan71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#33 regskylt: Vet inte om det funkar…?

Maggan71
0

#33: Jag skrev texten själv och tanken var att det skulle vara min egen handstil. Det blev väl "sådär"… Men personen som gjorde den har utvecklats enormt de senaste månaderna och jag tror nog att h*n kan fixa till den så småningom. Skrattande

regskylt
0

#34 jag tyckte att den såg helt okej ut :)

[Thiah]
0

Jag halvt ångrar 1 av 4.. Den är inte ful eller så utan mest bara… inte jag.

Maggan71
0

Tack! Jo… I sig är den okej. Texten blev dock inte riktigt som jag tänkt mig. Mest är det nog placeringen jag ångrar… Gjorde den i höstas och har haft långärmat sedan dess. Vi får väl se hur jag känner i sommar… Cool

JossanH
0

#34 Den ser extremt… hmmm… lågbudget ut, men inte sagt att den är ful! Den har sin charm och känns äkta :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maggan71
0

"Lågbudget" var en klockren beskrivning! Den var väldigt billig. SkrattandePersonen i fråga håller på att lära sig och h*n har utvecklats snabbt de senaste månaderna. Jag tänker låta samma person göra fler tatueringar på mig. Kanske kan h*n snygga till texten på något sätt i vår.

Texten/tatueringen fyller, som sagt, sitt syfte i alla fall. Även denna morgon fick jag till mina 50 situps innan jag steg upp! Flört

Liss
0

#40 Haha! beundransvärt… kanske något sånt man ska skaffa för att peppa sig själv. Tror dock inte att jag har nog med självdisciplin till att lyssna på mig själv då heller. ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Nu har jag bara en tatuering däremot är jag över 40 år och jag har inte ågrat den en sekund, blir lika glad varje gång jag bara tänker på den. Och den är ingen svart klump även om den  skulle behöva fyllas i, det erkänner jag