Töjning i Öronsnibben?
Nu är det såhär att jag tänkte prova mig på att töja, i örsnibben.
Skulle någon som gjort detta berätta hur det är?Allt vad det innebär, risker, hur man ska göra , när man ska byta till en större töjning osv..
Vilken storlek ska man börja med?
Spelar det någon roll vilket material?
Viken sorts smycke är lättast eller bara bekvämast?
Vet du någon Billig,bra och snabb sida man kan beställa ifrån? 
puttputt.
Snälla! jag hade tänk kolla på smycken så snart som möjligt, då jag vill börja töja genast! :D
Okej tack :)
Det tips jag önskar jag hade fått när jag började är att ta det lugnt och stressa absolut inte med att töja!
Det jag körde med i början var vanliga piercingsmycken på 1,6 mm ökade till 2 mm smycken och gick sen över till avklippta tops. för att sen gå över till mindre spiraler och sedan pluggar från 5 mm och uppåt.
Personligen tycker jag pluggar var skönast att töja med.
Man känner av ganska lätt när man kan byta till större storlek, om det stramar eller inte i örat. Jag fick höra av någon att man kan töja 2 mm/veckan men jag tycker man ska gå efter hur man själv känner.
Det tar tid och man måste ha tålamod.
Jag vart "klar" med mina nu i sommras och det tog mig en ca 3 år upp till 14 mm.
Anledningen är att jag har stressat och töjt för fort, fått infektioner, spräckt, osv osv som gjort att det har tagit så lång tid.
Och så finns det en bra spikad tråd med massor av Webshopar. :)
jag började med 1,6 sen 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 14 och sist 16
3 och uppåt använde jag spiraler, när jag drog i spiralen neråt så blev det en liiiiten glipa mellan örat och smycket då bytte jag till större strl. det är lättast att töja när du dushar.
coalcreek.se är billigast vad jag vet
Okej, tack. Ska checka sidan nu :)