Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 39648 ggr
EternalWinter
1

Ta bort piercing?

Har forsokt skruva bort min piercing nu i over 2 timmar, kulan sitter sa javla hart sa jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Det var min piercare som skruva dit den men tyvarr har jag inte tillgang att ga dit och jag vill garna byta till min hastsko nu. Nagon som har natt tips pa hur man kan fa kulan att lossa?

Sen har jag aven en piercing i ogonbrynet som lakt i 7v nu tror jag tankte vanta en vecka till men den beter sig fint, gor inte ont att rora den eller ingen vatska som kommer ut.

Fragan ar da, vagar jag bytan den sjalv eller bor jag vanta?

Tacksam for svar och God jul!Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

silverhuldra
2

När det gäller den i ögonbrynet så tycker jag att du bör vänta. Jag tog min för ett år sen, den såg jätte fin ut och det var inga problem men…… efter ca 3-4 månader började den av någon konstig anledning krångla. och inte förän nu börjar den läka ihop ordentligt.

Med andra ord byt inte för tidigt.

Mvh. Silverhuldra

Karmatarerskanise
0

Byt inte för tidigt!

Angående att få loss kulan. Plasthandskar är bra, för dom får ett bra grepp. Både engångshandskar och diskhandskar. Bara se till att dom är rena.

I värsta fall får du gå tillbaka till piercaren, så får han kanske ta loss med tång.

EternalWinter
2

#1 Nej byta fortidigt kommer jag inte byta laketiden ar ca 8v och tankte vanta lite langre an det, grejen ar den att smycket ar sa himla langt att den ror mycket pa sig och jag kommer emot den ibland, ar orolig att jag kommer dra till i den ordentligt, sa darfor vill jag byta till en smycke som passar.

RuiXue
0

Latexhandskar eller gummiband ger ypperligt grepp.

Jennie

EternalWinter
0

#2 Nej jag ska ABSOLUT inte byta fortidigt. :)

Plasthandskar var en bra ide det ska jag prova, jag har en tang hemma som jag funderar pa att anvanda Obestämd

#4 Gummiband? som en gummisnodd? Förvånad

Karmatarerskanise
0

#5 Fast det kan nog gå illa känns de som om du börjar pilla med en tång? Eller kanske bara jag som hade varit klumpig kanske ;)

EternalWinter
0

#6 Haha, ja det kan ju ga illa har gett mig sjalv nagra rejala nyp i lappen med tangen, men kulan vagrar lossna och jag borjar bli desperat Oskyldig

JossanH
0

Jag vet PRECIS hur det känns! Jag har varit galen ett par gånger pga att kulan inte vill släppa. När jag skulle på jobbintervju för snart ett år sedan skulle jag ta ut min medusa. Provade redan 2 dagar innan för att se så att den gick att ta ur men det var omöjligt! Jag försökte och försökte och försökte. Ett par timmar innan jag skulle åka på intervjun lossnade den! Vilken lättnad.

Samma sak för någon månad sedan. Kämpade hela kvällen innan men fick till slut bort den precis inna jag skulle gå.

Jag försöker alltid med papper.. Har tom förökt att knipsa av smycket, men inte ens det har jag lyckats med :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 En needle nose plier (bild) ar sjukt bra nar man ska ta bort en piercing i alla fall i lappen, for ta kan jag halla kvar piercingen med den och bara skruva pa. Min satt sa javla hart den har gangen tror jag holl pa i 3 timmar med att skruva och dra Obestämd

Sen anvande jag tangen och de gick de pa ett klick. Skrattande

JossanH
0

Smart :) Har dock inga piercingar kvar som kan behövas ta bort med tång.. Nu är jag tom i ansiktet!

Sajtvärd på Iller.ifokus

paow
0

Jag bytte mitt ena i ögonbrynet efter ungefär 8 veckor. Det andra väntade jag typ 12 veckor med.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

EternalWinter
0

#10 Haha okej, varfor tom? D:

#11 Ska vanta 2 veckor till sen ska jag tillbaka till piercaren och radfragaObestämd

paow
0

#12 så kan du absolut göra. kan tillägga att efter jag bytt från läkstaven till en egen så vart jag lite öm, de varade inte men var som ömmare, gick över efter en vecka ungefär.

EternalWinter
0

#13 Var det svart att byta den tycker du?

Jag ville mest ha ut lakstaven snabbt for att den ar sa himla lang och jag fastnar i den..det gor sa forbaskat ontObestämd

Men jag kan lika garna vanta 2 veckor till nu

paow
1

#14  Njae, ja minns att själva kulan satt förbaskat hårt, så jag fick hjälp av min mamma att få lös den, men sedan var det inga problem att ta ut själva staven, de ända annars var väl att de kändes lite obehagligt att stoppa in den nya staven, ovan känsla oså. Jo, läkstaven bli alldeles för lång när svullnaden lagt sig de minns jag också - fastnade i det mesta och speciellt i håret ;o Skulle det börja ´vara´ lite när du byter vare sig du väntar 1 dag eller 2 veckor så behöver du knappast oroa dig, min piercare varnade mig och sa att det fanns risk att de hände men då skulle jag bara behöva tvätta med "saltvattnen" (kommer inte på namnet nu..) Det är ju trots allt inte naturligt med ett hål i ögonnbrynet och att kroppen reagerar lite är vanligt, så länge det inte blir uppsvullet igen eller varar överdrivet mycket är det ingen fara :)

Men vill du vara helt säker så väntar du och hör med din piercare såklart :)

JossanH
0

#12 Har fått jobb som arbetsledare så kände att jag fick göra mig av med allt som gjorde att jag såg yngre ut än jag är.. Vore ju kul om dom jag aka arbetsleda över tror att jag åtminstone är 22-23 ;) (jag är 26,5)

Sajtvärd på Iller.ifokus

EternalWinter
0

#15 Ja, ar val radd att jag ska klanta till mig, tappa piercingen eller att det ska gora ont sa att jag inte vagar satta in en annan stav osv.. ;)

#16 Ah, grattis till jobbet! Flört Ibland kan det vara en dalig sak att se yngre ut an vad man ar