Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3132 ggr
Arle
0

Vad använder piercare??

Vad använder piercare för att kanylen ska gå igenom huden lättar? Och vad är det för röd gegga dom har på efteråt?

Någon som vet? :)

[Thiah]
0

Röd gegga? Jag har aldrig haft någon röd gegga på efteråt, har inte haft något alls på efteråt faktiskt.

Och nålen går ju igenom huden för att den är vass… Det enda min piercare har gjort är att tvätta huden innan han stuckit igenom nålen.

JossanH
0

Precis, dom tvättar rent området där kanylen ska gå in, sen är kanylen så pass vass att den går igenom utan att man behöver ha på något.
Röd gegga är ingenting jag har sett något av…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Arle
0

Okey, den röda geggan kanske inte är något alla använder då :s

och det där med nålen är något jag aldrig tänkt på förut därför jag undrade, men tack för svaren :)

Får fråga nästa gång vad det är för kladd.

Gluskap
0

Jag har piercat mig 7 gånger och har inte varit med om någon röd gegga eller gegga överhuvudtaget som de kletat på efter…

Hayley
0

frågan är om det inte är Jodd som du tänker på, det är samma som dom andvänder inför operationer på sjukhuset. när jag fick min industrial i somras i frankrike så andvände sig Danny (piercaren) sig utav jodd som han baddade på först för att sterilisera området typ. Den är dock mer åt det brunaktiga hållet men kan vara det du tänker på. har inte sett eller varit med om någon i sv som andvänt det dock och vet inte direkt om det gör någon större skillnad..

[Thiah]
0

men jodd är väl ju ingen gegga direkt utan lite tjockare vätska, och det ska ju sättas på innan och inte efter i så fall.

Men jodd är den bästa gissningen ännu och jag har funderat en del på det här. Glad

Hayley
0

#6 sant iofs dock tolkas order "gegga" olika från pers till person. allt som oftast kallar jag kaffe för gegga ;)

men jo, jodd lägger man på före och inte efter…hmmm… kanske någon som gjorde tvärtom ist? har ingen aning faktiskt..hehe.

[Thiah]
0

#7 hehe, kaffe är gudarnas gegga!.. Flört

Och jag tycker ditt förslag var ett riktigt bra förslag, kanske någon som inte fattat att det ska på före och tänker att det håller området sterilt. På hästar tvättar man ju sår med jodopax (kanske inte samma men låter lika i namnet i alla fall Tungan ute)

Hayley
0

#8 I´m not arguing there, tar mitt kaffe som jag tar min luft, 24 timmar om dygnet. hehe. vad vore livet utn kaffe? :P

Det är nog så att dom missförstått, fast åandra sidan kan man aldrig sterilisera nog enligt mig :P

mjo jodopax ska vara välldigt snarlikt iaf, dock har jag för mig att jodopax är ännu mera "geggigt" än vanlig jodd men jag ska inte säga att jag är helt säker.

Niini
0

Geggan som TS sett kanske helt enkelt är blod? Vore väl logist efter håltagningen ;)

[Thiah]
0

TS skrev att dom har på det efteråt så då låter det konstigt med blod. Jag har dessutom inte blött mer än kanske 2 droppar när jag piercat mig.

Arle
0

Nä det är inte "jodd" jag tänker på.

Och det verkar inte vara många som använder det. Har piercat mig 14 gånger hos samma piercare men bara fått på det ca 6 gånger.. Det är en röd gegga som dom förklarar att den lätt kan se ut som blod men att det inte är det. Fick det på piercingarna i läppen och naveln.

Men då vet jag iaf att det inte är ett måste eftersom att inte många verkar använda det, thank you :)

Gluskap
0

Hade varit intressant att veta vad det är och varför det kletats på.
Skriv gärna här om du får reda på det :)

Ellenfyrkant
0

Om det vore jodopax vore det konstigt tycker jag. För jodopax används på redan infekterade sår.

Ibland används någon grejj för att "skjuta på" kanylen genom hlet, som en kraftigare förlängare av kanylen om huden är hård. Har nästan för mig att de använde något sådant när m,in septum gjordes.

Mvh Ellenfyrkant