Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5160 ggr
Monarchy
0

Septum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar stark på att skaffa en septum piercing imorgon.
Undrar lite.

* Tycker du jag skulle passa i det? (oviktig fråga men roligt att veta ändå)

* hur vet man vart den ska placeras, ska man bara gå efter piercarens erfarenhet?  (hur lång finns väl inte mycket att välja på, men vart i näsan, mot spetsen?)  man brukar ha ganska i mitten?

* tänkte ha 3-4mm och töja med bullets, (1,6-2,0-2,5-3-4)mm är storlekarna.  går det bra att töjja med dom storleksskillnaderna?

soetisen
0

Jag tror nog du passar i det. Min är placerad i "spetsen" av näsan, men jag fick göra om min för den första placerades i brosket så efter 5 månader och den fortfarande inte var i närheten av att vara läkt så tog jag ut den och gjorde om den. Så se till att dem inte placerar i brosket.

Att töja via dem storlekarna blir nog jättebra, men jag har dock hört att ledsticka ska vara det bästa att töja med. Eller varför inte ta lite större direkt? När jag gjorde min andra så tog jag den i 2.4 för att ha inte lika många steg att töja, förmodligen stannar jag på 3.2 eller 4 mm, får se vad som passar.

Men lycka till! :) Visa bild om det blir av!

- Medarbetare på studier.ifokus

Monarchy
0

Fint!
okej, svårt att bestämma mig vart jag ska placerad den.
Ja piercaren måste ju kunna pricka rätt tycker man, men då vetjag om det iaf.

man kan väl töja snabbare om man töjjer i mindre storlekar, lite onödigt kanske men det finns billiga bullets på internet så är inte så många kr.

Tack så mycket, oh I will. Har beställt Kamera för 20min sen ^^

[rightPAW]
0

Kommer passa kalasbra i det!

Min sitter rätt långt bak om man säger så, jäkligt dumt egentligen för den ligger "på" huden så jag känner den hela tiden. Lite irriterande men man vänjer sig ju.

Monarchy
0

kung!

okej, aa jag vill nog inte ha den för nära iaf men men! ska bli spännande att se om man trivs it, tar någ lite tid.

[rightPAW]
0

Haha det är roligt med septum, man grinar som en bebis när man tar den men så fort det är klart känns det inte alls. läktiden sägs ska vara en riktig bitch men tyckte den läkte bäst utav alla piercingar jag har ;p

dem på bilden plus töjning i örat

ShitGoose
0

#5 Jag grinade inte :P

#0 Jag tror du kommer passa i det.
Min sitter nästan som #3, alltså ganska långt bak.
Och glöm inte att visa bild om du nu gör det :D

Medarbetare på Sphynx iFokus

Monarchy
0

gött!  Nejdå bild kommer!  Ska göra det imorgon!

Monarchy
0

Sådär blev det!  Längtar till man kan börja töja!

Men besviken att det inte gjorde ont alls!

Piercaren berättade att det inte ska göra ont, gör det ont man gjort fel och gått igenom brosket och då blir det svårläkt.

[rightPAW]
0

Snyggt!

Min gjorde svinont, en kompis gjorde det så antagligen fel, men den läkte jättefort Flört

axilur
0

#8 Riktigt snyggt! Jag gjorde också septum, i måndags. Tog 2,4mm på en gång. Men längtar också till man kan börja töja! :)

/Anneli