Bör jag ta ut min navelpiercing??
har haft min navelpiercing i ett år nu, i början läkte det fint, men hade bara lite problem på ovan-hålet att varade varje dag, väldigt lite ett tag. men sen ca 3-4 månader senare hade ovan-hålet läkt helt och det började krångla med nedre-hålet o efter blödde det på under-hålet, och vi åkte till studion där jag piercade mig och piercaren sa att staven var FÖR lång, så fick byta till en kortare stav, men nu så har det fortfarande blödit på undersidan/hålet väldigt mycket varje dagoch varje gång jag kollar så har det torkat fullt med var runt hela smycket, på under-hålet. det gör också ont och kliar ofta, runtom själva naveln. Borde jag ta ut smycket och låta hålet växa igen ?? :S misstänker även att kroppen stöter ut smycket , men är inte säker.. har testat tvätta med både lactacyd och koksaltlösning , men det funkar inte.
På bilderna jag lagt in har jag precis tvättat piercingen…
PUTT.
Jag hade tagit ut den. Hade inte orkar försöka mer efter ett helt år. Verkar inte som din kropp gillar att ha smycket där.
#2 okej tack för svaret:) om jag skulle pierca mig igen, skulle det funka eller bli problem med det också? och ungefär hur lång tid tar hålet o läka?
min mamma säger att jag inte ska ta ut den.. :S
men ska nog åka till studion imorgon för att fråga dom iallafall..
Fråga studion, det är alltid bäst.
Jag vet folk som haft problem med en piercing, sen gjort om den och då har det fungerat. Inget är omöjligt :)