Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 3843 ggr
Kakle
0

Inte läkta?

Hej! :)
Jag har "vanliga" hål i öronen och har väl haft i ca 7 år. Hade i läkeörhängena väldigt länge och dom läkte fint. Nu på senare tid har jag inte haft örhängen i alls ofta. Men hade i ngn månad innan och då var det som att det inte var läkt, det varade lite. Men det måste väl ändå vara läkt eftersom jag inte hade haft något i dom på ett år kanske och dom var ju kvar? Sedan varannan dag blir det som en liten kula i hålet och om man trycker på det kommer det ut lite var, som en finne typ. Betyder det att dom inte är läkta?
Skulle vilja testa att töja lite, eller är det osmart då?

chade
0

men gör det ont eller så i dom?
när min farmor och även jag själv inte har haft i örhängen på länge så kan det komma ut lite skit ur hålen när man mosar i ett smycke :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Kakle
0

Nej, det känns ingenting alls. Och det är ju inte bara när jag tar in örhängen, utan nu har jag inte haft på ngn månad men varje dag kan jag trycka ut pyttelite var från hålet.. :/

chade
0

hmm.. är det hårt eller löst var? :( tror faktiskt inte att det är någon fara.. du kan ju försöka göra rent runt hålen med koksalt i några dagar och se om det blir bättre?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MP160
0

Jag har gamla hål i öronen jag med som jag inte haft några smycken i på flera år och kan även jag klämma ut lite kladd ur hålen men detta är inte var utan tvålrester! Jag trodde precis som du att det var var eller nått men nix, haha. Men är du osäker så gör som chade säger, för säkerhetsskull.