VCH, tappar känsel..
Jag har haft min VCH i 1,5 år nu, redan efter nån/några månader märkte jag att jag hade lite mindre känsel i klittan, men tänkte att det skulle gå över när jag vande mig eller nåt, sen har det sakta men säkert fortsatt. Jag har fortfarande känsel men inte alls lika mycket som innan jag piercade mig, och känns som det blir mindre och mindre..
Jag har kollat lite och det verkar som det inte är särskilt vanligt att få mindre känsel efter en VCH, men att det kan bero på att det "byggs på" på ytan av klitoris eftersom den blir retad/småstimulerad hela tiden, och detta kan vara anledningen till att det känns mindre.
Så min fråga är, är det någon idé att ta ur piercingen nu? Den är väldigt fin, och om skadan redan är skedd så kan jag ju lika gärna behålla den. Men om känseln kommer tillbaka som förut efter ett tag om jag tar ur den, så gör jag ju det.. Någon som vet? Tacksam för svar =)
Tror din piercare kan svara bäst på om du ska ta ut den eller inte. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!