Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 4903 ggr
kanakalaki
0

Läkningstid för näspiercing med pistol

Hej!
Gjorde en piercing i näsvingen för exakt 4 veckor sedan.
Gjorde piercingen hos en frisör, och dem sa att läketiden är 4 veckor. Eftersom min piercing hållt sig fin och verkade ha läkt riktigt fint, tog jag ut den igår för att sätta i en piercing med skruv i titan, men det fungerade inte ! Näsan lixom svullnade upp kring hålet och jag fick inte in piercingen. Dels beror detta säkert på att jag gjorde fel när jag försökte sätta i piercingen eftersom jag är nybörjare. Jag fick trycka i den gamla läkpiercingen igen, vilket gjorde super ont! Nu är min fråga: Hur lång tid väntade ni med att byta piercing? Och är det bättre att ha piercing med skruv eller med en liten "kula" i slutet?

Jag hoppas inte jag har förstört chansen för min piercing att läka fint pga mitt dåliga försök att byta :(

RuiXue
0

Det tar som regel 4-6 veckor. Jag har haft min i snart 8 veckor nu och har ännu inte bytt smycke. Skruv är helt klart det bästa, smycken med en liten plopp i ändan kan tydligen lätt ramla ur. Jag har en liten titanskruv, och den har aldrig ens vart på väg att ramla ur.

Jennie

kanakalaki
0

Okej, jag väntar med att byta tills det iaf gått 8 veckor. 
Sedan jag tog ut den har den inte läkt igen fint, det är som en skorpa runtom och den verkar inte vilja läka.

Jag får helt enkelt försöka mig på att ha piercingen med skruv, de flesta verkar tycka det är bättre. Krångligare är det att få i den dock, men med lite övning hoppas jag att jag lyckas :)