Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 3678 ggr
Togla
0

Pierca tungan

Har nu bestämt mig för att pierca tungan och har då några frågor

1 : Ni som har piercat , hur ont gjorde det?

2 : ´Hur lång tid brukar det vara svullet , nått spec man ska tänka på då med?

3 : Vad ska man undvika o äta?

4 : Jag har även en Labret , kan det bli problem med den om jag piercar tungan ?

MVH Elin

Elega
0

1. Jag har piercing där. Jag tyckte inte det var så farligt. Det var verkligen inte en av mina ondaste piercingar.

2. Det var svullet i typ 1,5 vecka. Det var hemsk, jag kunde inte äta någonting. Det var värre än själva piercningen. Tänk på att inte äta något kryddigt säger jag bara :P

3. Av egen erfarenhet ska du undvika mat som du måste äta med gaffel, kolasnören och dillchips xD Hahaha

4. Nej, jag har också labret och det märks inte.

DinJejja
0

1. Den gjorde inte ont att ta, värkte lite efteråt.

2. Mitt var svullet i 1,5-2 veckor. Att ta de lugnt med tungan och inte hångla eller prata överdrivet mycket :P även som #1 säger att inte äta nåt kryddigt! :P

3. Jag kunde bara dricka soppa första veckan! Kommer ihåg att jag sa flera ggr att jag ALDRIG skulle göra piercingen om jag visste hur jobbigt det skulle vara och äta efteråt! :P Så jag undvek det mesta tills det kändes okej och röra på tungan.

4. Jag har inte labret men tror inte det skulle skapa några större problem. Fråga piercaren :)

ShitGoose
0

1. Jag kände inget alls, gjorde ont lite dagen efter.

2. Min tunga var svullen i ungefär 3-4 dagar om ens det, sug på is eller drick isvatten, det hjälpte mycket iallfall för mig :)

3. Man ska typ helst undvika sånt som kan irritera. Jag kunde precis som #2 bara äta soppa dom första dagarna.. Var jättejobbigt men helt klart värt det ;P

4. Nej det skulle jag inte tro.

Medarbetare på Sphynx iFokus