Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 13942 ggr
Sunbeat
2011-01-15 00:58
8

Kindpiercing

**Hejhej!
**En vän till mig sa till mig idag att jag borde pierca min skrattgrop. Alltså Cheeks fast i bara ena kinden. Jag tänkte inte så mycket på det för stunden. Men i efterhand tänkte jag till och kom fram till att det faktiskt är riktigt snyggt!

Så jag känner att jag bara måste ställa den klassiska frågan till er som har gjort den; Hur känns det? Gör det ont? Och hur lång tid tog det innan den läkte? Uppstod det många problem under läkningstiden?

Det enda jag riktigt oroar mig för, är om jag ångrar mig. Om det kommer bli som ett fult ärr då mitt på min kind? För det är ju inte precis något önskvärt. Ett ärr mitt i skrattgropen..

Jag blir tacksam för alla svar, långa som korta.
Ha det bra!

Mvh Sunbeat

goodbyehiitler
2011-01-16 08:50
4

jag har haft 3 st (2 i ena o en i andra) men har en i var kvar bara, det känns inte alls enligt mig att göra men det svullnar rejält under en veckas tid^^ men alla ska vi väl ha en hamstervecka ;)

De är lite klyddiga i regel under läkningstiden och alla mina har tagit lite över 1 år för att läka helt…. de kan kännas läkta långt tidigare men minsta smäll du råkar ge den så kan den vara lite igen^^

den jag tog ut där ser man ärret tydligt än o det är över ett år sen, det kan även rinna vätska på kinden från den när jag dricker ibland >.< men den sitter högre upp än cheeks (det va en dimches) cheeks'en har varit lättare i läkningstiden men de va lite klydd ju^^

På bilden kan du se hålet av sen jag tagit bort för 1-1.5 år sen, syns rätt tydligt där uppe iaf men där är även en helt annan typ av ställe, mer "fläsk" lixom^^ O ja hade även förkort stav på den först då det blev en stor grop som ja inte tidigare haft^^

Men ja älskar cheeks, det är snyggt o det är så värt det :D

axilur
2011-01-16 13:55
0

Det här med att det ofta verkar bli en böld brevid smycket kanske någon bör prata om också. Själv har jag ingen erfarenhet, men har hört det tillräckligt ofta för att faktiskt avstå från denna piercing själv…

/Anneli

JossanH
2011-01-16 19:37
0

Jag har sett en del fula ärr efter cheekspiercingar faktiskt.. Har en kompis som har haft sina i många år men hennes strular fortfarande om hon tex blir sjuk eller förkyld. Den ena där har också fått en liten böld på sidan av smycket som redan nu ser är lilaaktig i färgen och som förmodligen alltid kommer vara lite lila..

Sajtvärd på Iller.ifokus

goodbyehiitler
2011-01-17 01:37
0

#2 jo det stämmer med, fått det på 2 av mina o på den ena av dom har det kommit 3 ggr o det har varit i slutet av läkningstiden… visst ja har bara tagit hål på dom så har de försvunnit sen men klart att är det är bra att veta innan :)

artdesiu
2011-01-19 00:39
0

Värt att tänka på är, som flera stycken redan nämnt, att de kan vara rejält svårläkta! Jag har haft mina i två år nu, och hade supertur med läkning och liknande. Var lite snabb med att korta ned stavarna och fick åka förbi piercaren och byta tillbaka till lite längre igen, men annars har allt gått jättebra.

För mig tog läkningen inte så lång tid, jämfört med vad jag hört från andra. Ett par, tre månader kanske. Och det gjorde inte fasligt ont, inte skönt givetvis, men för mig har bröstvårtor och intima varit mycket värre.

Ärr är att räkna med, kinder är ganska köttiga och då läker det ju "igenom" en bit kött, och ja, det lär bli ärr. Har du tur kan det passera för en vanlig smilgrop, men förmodligen blir det en färgförändring också.
Slutligen tycker jag, personligen, att cheeks är en sån piercing som bör göras symetriskt, alltså en i varje kind, men det är ju upp till var och en.
Lycka till om du bestämmer dig för att köra! ;)

goodbyehiitler
2011-01-19 03:14
0

#5 fan va skönt att de läkte så snabbt :D Mina kändes läkta snabbt med tycker jag men sen minsta smäll ja fick (vilket va rätt ofta då ja bodde på bondgård) så började de att läka om typ^^

artdesiu
2011-01-19 15:09
0

#6 Det är surt att cheeks är så krångliga, men det är ju å andra sidan så pass mycket kött dom ska läkas.. Och så risk för bakterier från munnen, de rör sig mycket etc. etc.
Oj, vad skumt! De blev väl irriterade av att få en smäll och överreagerade, typ :S

Glömde tillägga i mitt originalinlägg, jag har pfte-stavar, inte metall. Vilket jag tror är smart, dels pajar du man inte tänderna av krockskador eller om du råkar bita på staven/plattan. Dels är det enkelt att kunna korta ner stavarna om du behöver och billigt att byta om du kortar för långt eller dylikt. Och dom är slittåligare än jag först trodde, har för ovana att ibland tugga lite på dom, men dom har hållt formen i två år, utan bitmärken eller att ha pajat helt och hållet. ;)

goodbyehiitler
2011-01-20 09:57
0

#7 jo ja tycker med att det är konstigt att det var så men de var väl inte helt läkta, men det kändes så o där är anledningen till att de svullna lite osv igen^^

okok, jo har du PTFE-stavar så blir det ju sjukt mycket mildare för tänderna o kan även hjälpa läkning en del :) men "ärret" efter kommer du inte ifrån^^

Men tycker ändå att det är värt det :D ja kommer t.ex. ha 3 smilgropar när ja tagit ut mina^^

artdesiu
2011-01-20 14:02
0

#8 Grejen är att de ju i princip alltid kommer att påverkas mer eller mindre av diverse grejer. Typ om man blir varm/kall, eller sjuk, så kan man ju bli lite svullen. etc.

Precis, ärret är nog omöjligt att komma ifrån. Men ja, försöker vara så schysst mot piercingarna som möjligt, och mot mina tänder, tå känns pfte-stavar som ett bra alternativ. Kan inte tänka mig att ha metallstavar i, tänk om jag skulle råka bita till på en sån :/ aj.

Haha, det kommer nog se lite annorlunda ut, minst sagt. Men kan ju vara positivt det med, hur många kan säga att dom har tre smilgropar liksom :P

goodbyehiitler
2011-01-21 13:19
0

#9 jag har ju titanstavar, min trandläkare säger ju det att skulle jag bita o en tand går sönder så går det inte på högkostnadsskydd och liknande…o laga en krossad tand är F*N inte billigt så det är ett smart val av dig att köra på det tycker jag, ja funderar även att stta i det själv, men har bara svarta hemma vilket ja inte vill ha^^

artdesiu
2011-01-24 15:18
0

Haha, är ju ingen ursäkt! Förr eller senare biter man fel, då blir det dyrt.

Beställde de jag har i nu från www.BodyJewelleryShop.com, kostade ca 20 kr styck (och beställer du för över 10 pund/en dryg hundring är frakten fri).
En hundring är nog bra mycket billigare (och mer smärtfritt) än en krossad tand ;)