Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 5102 ggr
milleniuma
0

Plast som skydd mot ludd?

Jag har precis gjort en superstor tatuering som går ifrån BH-bandet till mitten på låret. (På sidan av kroppen).

Nu undrar jag hur jag ska göra med kläder och dylikt. När jag tog på mig kläderna imorse så märkte jag att hela tatton blev svart av ludd (som fastna i salvan antar jag). Är det farligt med ludd på tatton (infektionsrisk och så) och bör jag i så fall ha plast under som skyddar? Eller är plasten ännu värre än luddet?

Binks
0

Jag tror nog de är sämre med plast då tatueringen inte får "andas" och blir instängd.

Tror nog inte de är så farligt med lite ludd.

Så fortsätt och smörj tatueringen och ha någon annan typ av kläder då om du är orolig för ludd, inte för jag tror de är så farligt.

De finns bra mycket värre saker i luften omkring oss ute än vad som finns i kläderna.

LFC01
0

Nej det är inte bra att skydda det med plast då det kommer bli fuktigt under plasten och det läker inte ordentligt. Så låt bli att ha plasten på :)

JossanH
0

Se till att smörja ofta och tvätta rent den ett par gånger om dagen om du får tillfälle. Smörjer du ofta hinner inte luddet torka fast i tatueringen… Får man ingen bild?? :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

milleniuma
0

Kan absolut lägga upp en bild senare! Nu har jag dock bara nakenbilder haha. ;P

Är det okej att tvätta med vatten och tvål inför varje smörjning för att undvika att smörja in luddet eller blir det att tvätta för mkt?

Är det förresten okej att smörja in en luddig tatuering (när jag inte har tillgång till dusch?

JossanH
0

Jag skulle försöka skölja av med jummet vatten iaf om det var ludd. Kanske använda en mild oparfymerad tvål ett par gånger om dagen.

Efter ett par dagar tycker jag inte det brukar fastna speciellt mycket ludd i tatueringarna längre. Då har de vätskat klart sig och börjat läka.

Sajtvärd på Iller.ifokus