Ordleks-tatuering?!
Jag funderar på min nästa tatuering. Det lär nog dröja ett litet tag, men jag är väldigt sugen!
För 2 år sedan gjorde jag en gastric bypass. På svenska förkortas det gbp. Jag funderade på att göra en tatuering på temat och googlade därför efter bilder på "gbp".
Hittade £, dvs Great Britain Pound. *skrattar*
Ju mer jag funderat desto mer sugen blir jag på att faktiskt göra den! Vet inte hur den ska utformas eller var den ska sitta (troligen nacken), men tycker att det skulle vara himla kul! Jag älskar ordlekar!
Vad tycker ni andra? Är det någon annan som har en tatuering som är tvetydig? 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Ja ordlekar tycker jag är roligt som tatuering. Man ska ha lite humor i livet och inte göra det för lätt för de andra 
Jag förstår inte din ordlek? Var har £ med gpb att göra?
Förlåt att texten är fet, kan av någon anledning inte ta bort det.
£ är symbolen för Great Britain Pound (engelska pund) och det är samma förkortning (gbp) som Gastricbypasss (gbp9
hahaha nu fatta jag ;) ibland tar det tid
*skrattar*
Jag antar att Hera inte är den enda som undrar. När/om jag gör tatueringen lär jag få förklara den ofta… Men det gör inget. Jag gillar liksom tanken på det långsökta - men "logiska"… 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Ja, lite humor har ju ingen dött av! Tyckte det var en kul idé :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
åh de va ju en döcool ide ju! :) go for it!

Om du vill ha frågor om vad tatueringen betyder och vill berätta om din upplevelse tycker jag absolut att du ska göra det! Det är kul! :)
Jag måste nog ändå säga att även om jag förstår sambandet så tycker jag itne det var särskillt "klatchigt". Ser man symbolen tänker man pengar, eller möjlighen hela ordet. Jag tror inte det är s många som kopplar £=gbp vid första tanken och då än mindre gbp operation.
Tycker om sådana saker annars, men i ditt fall så hade jag nog hellre skrivit förkortningen och låta folk tro att gbp = £
Men det är bara jag, alla kan ju inte tycka lika
men annars gillar jag helt klart idén med det hela!
Hakuna matata!
#9 Det är väl det som är lite grejen, att det är en symbol som ingen direkt förstår förrän man förklarar den :)
De flesta tatueringar som har "en betydelse" måste ju förklaras för att någon ska förstå vad som menas.
Sajtvärd på Iller.ifokus