Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4468 ggr
teddybaby
0

Näspiercing med pistol - fråga

Hej! Jag har läst lite gamla trådar om näspiercingar och om att fixa en näspiercing med pistol inte är att rekomendera på något sätt. För 6,5 år sedan när jag var 16 år så piercade jag min näsa med pistol på ett ställe där man enbart utför piercingar. Jag hade förstås ingen aning om de risker som finns kring att ta med pistol. 

Jag har aldrig haft några som helst problem med min näspiercing. Det är nu 6 månader sedan jag använde ett smycke där sist, och jag har inget fult ärr efter den alls.

Nu till frågan: kan det uppkomma fula ärr i efterhand!? Ja, som till exempel om jag skulle använda smycket ibland (den växer typ inte igen)? :O

axilur
0

Det tror jag väl inte. Är läkeprocessen över så blir det nog inte ny ärrbildning hur som helst. Jag har samma som du, att jag kan vara utan smycke hur länge som helst, men sen få i ett utan problem. Det enda är ju att man lite tydligare ser att det är ett hål där precis efter att jag haft ett smycke i, men det blir faktiskt väldigt osynligt snabbt igen.

/Anneli

SofiaG
0

Jag tog med pistol när jag var 12 år. Nu har jag ett fult lila märke där den satt, syns väll inte jätte mycket om man inte kollar på nära håll, men ändå.

Min mamma har både haft piercing i överläppen och näsa, båda tagna med pistol och hon har också lila märken efter piercingarna.

JossanH
0

Det är ju så olika hur det ser ut och blir. Ibland blir det ju "bra" med pistol också. Men chansen för att det ska bli bra är ju mycket större om man tar med nål hos någon som kan sin sak.

Är hålet läkt och ärrfritt kommer det med största sannolikhet inte bli några fula ärr i efterhand :)

Sajtvärd på Iller.ifokus