Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 9594 ggr
[Malin]
0

Tatuera kinesiska tecken

Jag är sugen på att göra en tatuering med tre kinesiska tecken sedan när jag är klar med min viktresa. Dock är jag lite osäker på hur man vet att tecknena verkligen är de man tror?Finns det någon tillförlitlig hemsida för detta?

Sen funderade jag också över tex. detta när det står två tecken. Bildas ordet styrka om man har med båda tecknena eller kan man välja ett av tecknena så att säga?

Monarchy
0

Går du till en seriös tatueringsstudio har dom det garanterat.

JossanH
0

Man ska också passa sig för att sätta 2 tecken bredvid varandra då dom tillsammans kan bilda en helt annan betydelse än tecknen var för sig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

paperairplanes
0

Jag tycker inte att man ska tatuera något vars betydelse man är osäker på. Men om du absolut vill ha kinesiska tecken så tycker jag att du ska hitta någon som har kinesiska som modersmål…

[Malin]
0

#3 Har du något tips på andra tecken som fortfarande kan stå för något?

paperairplanes
0

Vad vill du att din tatuering ska stå för? Många väljer att tatuera motiv som inte har en helt uppenbar koppling till det den står för. Med tanke på att du vill ha kinesiska tecken antar jag att den är till för dig själv, att DU ska veta vad tatueringen står för och påminnas om din viktresa.
T.ex, istället för att skriva "kärlek" rakt uppochner tatuerar man en ros, eller ett hjärta osv.. kanske inte det bästa exemplet, men du förstår kanske vad jag menar?

FunkyShrimp
0

om man söker på google translate, engelska - kinesiska (både traditionell och förenklad) så är det ena tecknet på andra sidan och det andra tecknet ser olika ut beroende på vilken översättning det är.
Nu har ju inte alltid google translate rätt :P men det kan ju stämma, så du borde verkligen kolla upp så det är 100% rätt.

Försök få tag på nån som kan kinesiska är ett tips.

Sen så har tecknena olika betydelse beroende på vilka tecken som sätts framför eller bakom varandra, eller om de är ensamma.

RuiXue
0

Jag kan försöka vara till lite hjälp. Pluggar Kinesiska just nuGlad

Jennie

Togla
1

Gå till en tatuerare som kan ordentlig kinesiska , min kompis gick till en tatuerare o bad om tecknet LOVE , men fick istället Hora på nacken… så aa se till att tatueraren vet exakt va det betyder

MVH Elin

elyse
0

Varför vill du ha just kinesiska tecken?

[Malin]
0

#5 Så som jag har tänkt är att det ska vara tre tecken som går uppifrån och ner på övre ryggen. Tecken för styrka, glädje och sen är jag fortfarande lite osäker på den tredje men eventuellt dröm eller drömma.

#7 Åh, kan jag skicka ett PM?

#9 Jag vet inte riktigt, har fastnat för det bara.

elyse
0

#10 Tänker att om du inte har något direkt band till tecknen i sig så kanske du ska fundera lite innan du går iväg och får dem tatuerade. Det finns ju många vackra skriftspråk att välja mellan.