Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 4902 ggr
cheezilla
0

vi med industrial

så, då kan man äntligen räkna in sig till dom som har en industrial piercing :) jag gjorde den i fredags så det är fyra dagar sedan nu, jag fick två kortare läkstavar (men med mycket plats för svullnaden ändå) och den är fortfarande ganska svullen och röd, dunkar en hel del och blöder även en del samt gör rätt ont, då har jag en fråga till alla er som har en industrial piercing (och även ni andra): tror ni att min är normal? hur var era industrials i början? blödde de, var de röda och svullna? gjorde de mycket ont? hur länge ömmade dessa? Sen har jag tvättat med koksaltlösning, sånna där engångsförpackningar, men jag har använt dessa flera gånger? vad jag förstod på apoteket kunde man göra det under dagen, trots att det är engångsförpackningar men jag har använt en öppnad engångsförpackning i flera dagar, är detta rätt? hur länge kan koksalt hålla sig?

jag är tacksam för svar :)

jollycox
0

koksalt håller sig i max 24 timmar har jag hört.. vet inte om det är samma med engångsförpackningar men det borde det vara.. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Karmatarerskanise
0

Gjorde en lika dan för inte så länge sedan, med två små stavar. Tog 3 eller 4 dagar sen var den kraftigt inflamerad. Svullen, röd, pulserande smärta.
De första dagarna var den inte de minsta svullen eller röd, gjorde bara ont på beröring.

JAg gick tillbaka och bad piercaren ta ut den, sen gick jag till apoteket och bad om råd. Använde alsollösning om jag inte minns fel, som liksom drog ut inflamationen. Och på apoteket rådde dom mig att gå till läkare direkt, men jag väntade till nästa dag och då såg jag ju att det redan var bättre. Jag hade tur, de kan gå riktigt illa om det sprider sig.