Pierca tungan!
Hej!
Jag har velat pierca min tunga i många år men jag har inte vågat göra det än utan det har blivit andra piercingar istället, men ska försöka ta mig i kragen och får det gjort nu, Men jag vill gärna höra lite från er som har gjort det vad ni har för erfarenhet av det.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Min gjorde inte ont att göra, men det "knastrade" lite.
Svullnade och pratade lite konstigt i ca 5 dagar, men kunde äta mat samma dag redan. Sköljde med vatten efter varje måltid.
Tog lång tid innan den läkte på undersidan. Undersidan gjorde ont länge. Kom varliknande gegga ur hålet ibland också.
Hade den i 10 år och ångrade den inte alls. Fick tyvärr ta ut den då den skavde på tandköttet så det hade dragit sig tillbaka en bit + att min tandläkare berättade att om en tand skulle gå sönder så skulle jag få betala allt själv, eftersom dom då räknade med att det var pga av piercingen. Alltså hade min försäkring inte gällt.
Jag gjorde min för bara tre månader sedan och det gjorde inte ont alls. Visst kändes det lite, men det gjorde inte ont. Tungan var svullen och öm i någon dag, men det gick fort över och det var inte olidligt.
Min piercing läkte helt problemfritt. Hade inga problem what so ever med den, och den var färdigläkt fortare än den angivna tiden.
Med andra ord har jag inte haft några problem alls. Men jag undrar om det beror på Protat Oral Spray som jag fick från piercaren. Det är piercingsprej som man använder inuti munnen till läkande piercingar.

jag gjorde min för lite mer än ett år sedan. gjorde inte mer ont än någon annan piercing jag tagit (i läppen och i naveln) min var svullen två dagar och då pratade jag lite lustit. jag var väldigt noga med salt blandningen och fick inga infektioner. allt läkte fort, men tar ju upp till ett år innan man kan ha piercingen ur längre stunder. jag har inte uppleft något skav på tänderna och inte heller någon smärta av min. det är den bästa jag gjort och har aldrig ångrat det :) en lagom hemlig och inte för jobbig piercing, funkar också bra då man ska söka jobb, vissa piercingar kan ju vara lite "ogillade".
#3 Efter att ha haft min piercing i nästan 10 år, tog det ett dygn innan den hade växt igen på mig. Så det handlar inte om hur länge man haft den utan om hur ditt kött är.
Min piercare sa också att det beror mycket på hur mycket man leker med sin piercing. Ju mer man leker med den ju lättare växer den ihop.