Problem näsvinge
Vill först bara beklaga mig över att i stort sett alla tatuerare/piercare jag har stött på är så j***a nonchalanta hela tiden!!
Trots att dom jobbar i "seriösa" studios. Dyker inte upp när dom sagt att dom ska göra det och detta har hänt mig flera gånger, på olika studios under drygt 1½ års tid!
Nu till problemet, jag gjorde en piercing i näsvingen för några veckor sedan. Den har läkt såpass att det inte gör ont men det ser ut som om den har börjat vandra. Jag har en ring som är 1,2 mm i tjocklek och 10 mm i diameter och kulan som håller ihop ringen sitter alldeles intill näsvingen så jag tror inte den har vandrat, det ser nog bara ut så i själva hålet i vingen. Men jag har börjat få utstående ärr runt omkring med sårskorpa. Jag har försökt kontakta henne flera gånger, fick tag på henne över sms där hon sa att hon skulle finnas på studion dagen efter, såklart var hon ju inte där. Nu vägrar hon svarar på smsen från mig, är ju så orolig.
Det ser ut som om det kommer bli bestående ärr. Har försökt gå till andra studios men dom har haft stängt. Vad ska jag göra? Ska jag byta smycke? Har inget annat hemma men får väl beställa isåfall. Kan det bli bättre av ett tunnare smycke? Tänkte beställa en stav med tjocklek 1 mm istället för ringen på 1,2 mm jag har nu.
Börjar bli desperat, vill inte ha en kula på näsan i resten av mitt liv bara för att hon inte svarar. Kommer isåfall få gå till läkare som slipar huden…
Om du byter till stav kan du nog lättare hålla koll på såret. Köp en i titan, men ta hjälp med att sätta in den, gärna av någon som själv har en piercing.
Ska jag gå ner i tjocklek till 1 mm då eller spelar det ingen roll..? Gör det något om det är en pärla på den..?
Du kan byta ner i stl om du tycker det behövs mer utrymme för att läka. Tvätta med koksaltlösning två ggr om dagen. Var noga med att tvätta bort överblivet salt, så det inte ligger kvar och irriterar.
Tvätta inte heller för mycket, då blir piercingen irriterad av det i stället.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Välj en pärla som inte är rund utan platt mot staven, då riskerar du inte att den fastnar i kläder eller öglor på handdukar.