Skillnad på shader och liner?
Vad är skillnaden.. på maskinerna alltså.
Jag vet vad som innebär me shader och liner.. men vad är den egentliga skillnaden?
Kan jag tex shada med en liner?
Jag skulle gissa att antalet nålar är skillnaden.
Nålarna bestämmer man ju själv!
Fråga en tatuerare, eller sök på engelska.

Skillnaden verkar vara på inställningarna på maskinen, har inte riktigt koll på vad det är för inställningar dock. Vad jag kan hitta så kan en maskin användas till både liner och shader? Kanske djup eller liknande som ställs in?
Fråga en tattuerare så kan de säkert förklara.
Qui dormit, non peccat
En liner kan användas till viss shading och en shader kan användas till viss lineing, med olika inställningar. Dock är det diskuterbart om man borde det eller inte. (man borde ha väldigt mycket kunskap bakom det, för att använda en och samma maskin, om ens alls.)
En shader går långsammare än en liner. Och en liner går djupare än en shader.
Gå som sagt till en tatuerare och diskutera om det mer.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

En liner är ofta rappare & snabbare än en shader, allså för att man ska dra linjer med den, dom har ofta olika slaglängd, men. En shader har ofta (inte alltid) längre slag & mjukare gång. Som LisetteS skrev så kan man till viss användning använda en liner att skugga med, men den är ofta såpsatt rapp så men gör mer skada än nytta att skugga med en liner.
Frågan är varför du är intresserad att veta skillnaden, bara för att du e genuint intresserad eller för att du vill börja tattuera?