Tatuering - insida överarm
Hej gott folk!
Jag har bestämt mig för att det blir en tatuering om ett litet tag (min första), närmare bestämt ett kortare text på 13 ord. Jag funderar dock på var jag ska sätta den, jag vill kunna dölja den relativt enkelt och inte "skylta" med den precis hela tiden. Min första tanke var insidan av överarmen, men vid närmare eftertanke är det just precis det stället man hör om som bland de värsta att tatuera. Vad säger ni som tatuerat insida överarm, är det det värsta?
Vad har ni för andra idéer om var man kan sätta en eller två textrader? Ska naturligtvis prata med tatueraren för mer input, men idéer är alltid kul :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Har själv inte tatuerat insidan överarmen, men skall göra det om en månad, så då kan jag svara på det =)
Har även jag hört att det inte skall vara alltför skönt, huden är ju så grymt tunn där.
Annat ställe för text tycker jag är snyggt runt handleden. Blir ju som ett armband och går lätt att dölja med en klocka eller så.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Jag har min tatuering på utsidan av överarmen, där armen möter axeln. Den är tio cm avlång och valde att sätta den där för att den skulle synas, men varenda t-shirt jag äger har så långa ärmar att den döljs… man ser bara underkanten av tatueringen skymta fram.
Och det gjorde inte alls ont att göra tatueringen där heller. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
En text lär väl inte ta så fasligt lång tid, det kan du nog stå ut med. Fråga vad tatueraren tror.

Se det såhär: att vad nån timmes smärta mot en livstid med en tatuering:-)
Jag har tatueringar över i stort sett hela kroppen & insidan överarmen är långt ifrån det värsta stället jag fått färg på:-) På killar brukar mage & revben va det värsta, på tjejer finns det inget direkt "värsta" stället….ni e MKT tuffare än oss killar när det gäller smärta.
Jag har en tatuering på insidan och visst, det gjorde svinont, men inte ondare än att man härdar ut. Jag har dock lite lös hud där så det kanske påverkade smärtan för mig åt något håll.
Men vill du sätta tatueringen där så gör det. Tycker att man alltid lyckas härda ut, även fast man ligger och gråter (det har jag gjort när jag gjorde min första tatuering)
Tack för alla svar!
Sant, det var lite så jag tänkte också. Och hahaha, klart brudar är starkare ;)
Men börja grina då!
Ja, insidan av överarmen gör svinont. Det är tufft av dig att välja den som första, och 13 ord är rätt långt ;) Jag har även tatuerat revbenen kan jag säga och det och insida överarm var de värsta som jag har gjort.
/Christine
Jag gjorde min allra första tatuering rakt på ryggraden, och inte var den speciellt liten heller.
Men man bör inte gå efter smärta för sin första tatuering egentligen. Varför göra den på ett ställe man egentligen inte vill ha den, bara för att den första ska göra mindre ont.
Det gör mer eller mindre ont, på olika människor, på olika delar av kroppen. Du kommer överleva, så det är bara att köra på ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Lustigt att man hör så EXTREMT olika om insidan av överarmen, jag frågade faktiskt tatueraren och han sa att det troligtvis inte skulle kännas alls. Kommer bli spännande att se vad jag tycker om smärtan, haha!
Men nej, välja ett annat ställe bara för att få mindre ont känns inte aktuellt just nu :)
Tack för svaren återigen!
Men börja grina då!
ja, som sagt så är ju smärta individuellt ;) Och det är bara att köra, för överlever, det gör man :) Och går man och oroar sig för att det kommer göra ont så tror jag bara att man stressar upp sig själv i onödan.
/Christine