Dölja tatueringar för arbetsintervju eller ej?
Jag fundilerar här. Vad anser ni? Ska man dölja dem? Eller ska man visa vad man har? Man behöver kanske inte showa upp värsta ryggtatueringen, men tex armar och så ?
Nu vill jag höra vad ni tycker ! Hur har ni gjort?
Jag är en sådan som hoppas på att arbetsgivaren ska fastna för min personlighet i första hand så vill inte att mina tatueringar ska ta överhanden och vara det första arbetsgivaren ser. Nu har jag ju redan "förstört" det lite för mig genom att ha gjort en gadd på halsen ;)
Annars har jag en väldigt färggrann chestpiece och en halfsleeve på ena underarmen. Dessa ser jag till att dölja på bästa sätt genom en långärmad tröja och en sjal som även döljer den på halsen till viss del.
Det gör ingenting om dom ser mina tatueringar men jag vill inte skylta med dom utan hellre avdramatisera.
Dom som har anställt mig utan att veta om att jag har tatueringar har inte reagerat speciellt negativt när dom sedan väl har sett dom.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Oavsett vad man tycker själv så måste man följa arbetsgivarens/arbetsplatsen klädkod om det finns.
Är det okej med tatueringar kan man ju variera hur mkt man vill visa dom, en del kanske tappar fokus när dom ser dom, vid ett möte så fokuseras energin på dom inte vad man var där för att prata om, typ.
När jag jobbade på ett äldreboende var det helt okej att jag gick i tshirt och piratbyxor på sommaren. linnen var det svårare men det beroden inte på tatueringar utan den urringning som framkom.
sen när jag hade tshirt fick jag räkna med att vissa äldre inte gillade dom och sa det, jag bjöd på det, försökte prata om annat. inget problem för mig personligen.
Mina tatueringar syns inte i kläder som jag skulle välja till en intervju.
Hade jag haft en synlig hade den fått synas.