Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3266 ggr
saravidal
0

Behöver hjälp!

Hej, jag kan inte så mycket om piercingar och sådär, men jag piercade mig för ett halvårsen i naveln, med nål. Men min navelpiercing verkar stötas ut, det är verkligen jättetråkigt och verkar vara väldigt vanligt.. jag undrar iallafall hur lång tid det tar att läka för att sedan ta om min piercing eller om det finns någonting man kan göra för att slippa ta ut den, för jag känner mig helt tom utan min piercing, haha! Eller om jag tar om den, är risken stor att samma sak händer, eller kan man göra något från början förutom att tvätta och inte ha tryck på piercingen för att förhindra att den stöts ut igen? .. åhh jag vill sååå gärna ha min piercing :(

saravidal
0

Kan tillägga att jag hade en infektion för kanske två månader sen, då bildades en "bubbla" precis brevid hålet, innan det var den helt normal men den bubblan kanske töjde ut den? Vad vet jag x)

grejs
0

Om den börjat migrera kan man prova att byta till ett tunnare smycke. Alltså har du 1.6 mm nu kan du byta till 1.2, men det är inte säkert att det hjälper.

När man gör om den så brukar man sätta den nya piercingen bakom ärrvävnaden, vilket kan hjälpa att den inte migrerar lika lätt igen, men det är inga garantier.

Gå och prata med din piercare så han kan kolla hur det ser ut och ge dig råd. :)

saravidal
0

tack för svaret! :)

*puffar*

har haft ute den ett tag, cirka 1,5 månader men fick panik och satte i den igen.. fan vad dum jag är