Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 8901 ggr
grejs
0

Hemmatatuerare stoppad

Så kan det gå :) länk till artikel

Liss
0

Bra det. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0
Micke-skoog
0

Helt Rätt! Sätt stopp för hemmaklåpare!!

sotlynx
0

Men ändå.. Pinsamt att föräldrar ständigt skyller sina misslyckade uppfostringsförsök på skolan. Så fort ngt går fel ska skolan och lärarna anklagas. Jeez! Jag skolar snart om mig till truckförare.

Labolina_73
1

Jag undrar,,

anser ni att det är samma sak med dom som piercar på hemmeplan?

Såklart rätt verktyg och allt rent och sterilt.

//Linda

hus-musen
0

En piercing kan man ju ta ut iaf, och sen beror det väl på vad man piercar.  en tattuering sitter ju där och kostar massor om man ska ta bort den.

Qui dormit, non peccat

Labolina_73
0

#6 oki,,

ja jo såklart,,

axilur
0

Jag tycker det helt klart är lika illa att pierca hemma som att tatuera hemma. Tycker att man ska lämna all kroppsmodifikation åt de verkliga proffsen. Vill man lära sig och börja med det kan man gå som lärling i en studio.

/Anneli

Labolina_73
0

#8 vad är det som säger att man inte gjort det? Eller att man får backup från en studio,, man kan ju ha samma verktyg och allt samma men att man sitter hemma och gör..

Jag ser absolut heller inte alla studioarbetande piercare som proffs.

Anledningen till min fråga är för att jag inte ser det som samma sak alls..

Jag tycker att det är en STOR skillnad på dessa 2 saker.

//Linda

hus-musen
0

ja mina eventuella barn får hellre komma hem med ett nytt hål i näsan de gjort hos en kompis än en tattuering gjord av en kompis.

Qui dormit, non peccat

axilur
0

Då förstår jag inte riktigt vad ni menar som är farligt med att tatuera hemma än i en studio, om det här också är som ni säger vad gäller piercings - bra och sterila verktyg? Det borde väl vara samma sak, eller menar ni att man skulle ångra sitt motiv mer för att man inte gjort tatueringen i studio? Är det inte isf dina eventuella barns "fel" då som borde tänkt efter mer eller är det "bedrägerifaktorn" ni talar om? Bara nyfiken.

Jag menar, det är ju mycket som "står på spel" vid en piercing också. Skötselråd, garanti, vetskap om t.ex vinkel, enskild anatomi och bästa smycken, osv. Jag skulle aldrig vilja att mina eventuella barn skulle varken tatuera eller pierca sig på annat ställe än en seriös studio.

/Anneli

axilur
0

Å andra sidan har jag hört något om att den bläck man som privatperson får tag på inte alls är samma bra bläck som används av seriösa tatuerare i studio, och det kan ju knappast vara helt säkert då…

/Anneli

hus-musen
0

#12 japps bläcket är inte desamma, maskinerna är oftast billiga skitmaskiner mm . För mig är det så att en piercing kan man ta ur, man kan sätta piercingar på de flesta ställen i kroppen utan några större risker. Visst är hygienen viktig och rengöring men det är den ju vid tattuering oxå.

en tattuering med färg som kan vara riktigt farlig/giftig och som kostar massor att ta bort är värre.

Qui dormit, non peccat

Micke-skoog
0

Jag iaf anser att BÅDE piercings & tattueringar ska göras i studio. En studio kontrolleras av miljö & hälsa varje år, i en studio finns det stereliseringsmöjligheter (nej det blir inte sterilt om man bara kokar redskapen) , i en studio har du som kund en viss garanti & säkerhet att jobbet blir proffsigt & bra utfört.

" vad är det som säger att man inte gjort det? Eller att man får backup från en studio,,"

OM så är fallet att denna person jobbat i en studio & nu sitter hemma så känns det inte speciellt seriöst!!

Frågan är ju om NÅN skulle gå till en plastikkirurg som har sin praktik hemma i köket & få sina boobisar förstorade eller liknande ingrepp???

axilur
0

#14 Håller med.

/Anneli

hus-musen
0

#14 ja för en liten piercing och en bröstoperation är ju verkligen samma sak..

Och ja, det finns tyvärr massor med folk som gör hemmaoperationer, kolla på discovery. Minns ett specifikt avsnitt där "läkaren" använde en tårtspade för att peta dit silikoninlägget.

Qui dormit, non peccat

Micke-skoog
0

Båda är ju ingrepp som ska göras i en så steril miljö som möjligt med strila redskap!! Så visst kan man jämförda ingreppen!

hus-musen
0

#17 en operation som kräver att man är sövd och där man gräver inuti kroppen med främmande objekt ser jag inte som samma sak som att pierca tex naveln. Men ingen ide att diskutera den saken vidare.

Qui dormit, non peccat

JossanH
0

Man kan ha sterila verktyg men sällan är miljön den samma i ett hem som i en studio. Båda är för mig nästan lika illa. Det blir troligen "mindre förödelse" av en piercing men även där kand et ju sluta illa.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Labolina_73
0

Jag bara undrar?? Hur många har har varit i en studio?

Jag har ju inte precis tyckt att det är sterilt på ytona runt omkring precis,, däremot har det ju givetvis varit sterila redskap.

Nej det vet jag oxå att det inte blir 100% sterilt om man kokar, men det finns numera steriliseringsapparater att köpa.

Jag tycker absolut INTE att man kan jämföra varken en piercing/tatuering eller operation med varandra,, frågan är ju bara är det ok att göra nåt av det hemma?

operation NEJ,, Piercing, JA i viss mån, tatuering,, njää det tycker jag inte då det är dyrt och ta bort.

Håller med om att om min dotter/son skulle komma hem med en tatuering som polarn gjort skulle jag fasen bli galen,, men om polarna hade gjort ett hål i örat på mitt barn skulle jag iaf inte bli alls lika arg, det är som sagt väldigt l'tt att ta bort.

//L

Micke-skoog
0

Jag äger en studio så jag vet vad som krävs. Visst var det att hårddra jämförelsen mellan operation & piercing/tattuering, men jag tkr fortfarande inte att man ska gå till hemmapulare.

Karmatarerskanise
0

#20 Jag förmodar att de som tycker att man ska gå till en studio själva har varit i en ;)

Där jag har varit är det steril miljö. Ny plast på bänkar och stolar. Nya nålar och instrument, plasthandskar som bytes, inplastad maskin osv.

hus-musen
0

Lite OT men jag undrar hur sterilt det verkligen är på en studio, folk springer ju ut och in, besökare kan vara snoriga osv. Görs det mätningar på sånt?

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#23 En bra studio har ju en planlösning som gör att andra kunder än den som ska tatueras inte behöver gå förbi platsen, och tillåter ju inte att obehörigt folk använder stolen.

Och sköter tatueraren sin städning efter varje kund så är det rent.

Eller menar du i luften?

hus-musen
0

#24 Ja det är sant, det brukar ju vara avgränsat så kontaktkontaminering kanske inte är så vanligt. Luften funderade jag oxå på, det finns ju en hel del virus och bakterier som kan färdas i luften.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#25 Ja, dom i luften kommer vi inte undan.
Men hur vida de kan infektera ett sår, vet jag inte.

Micke-skoog
0

Ni som bor i gbg trakten är mer än välkommna att besöka min studio så får ni se hur det går till, Självklart plastar man in ALLA kontaktytor innan arbete, Under tiden man arbetar så stöter man bara i kund + arbetsyta med handskar ( jag har sett tattuerare som t.e.x svarar i telen MED handskar på som dom nytt stött i en fräsh tat me),

Kundytan är begränsad & sterilrummet kmr enbart personal in i ( om ingen absolut vill se hur det hår till därinne). Jag visar gladeligen upp hur man arbetar & hur det går till för att arbeta under så sterila omständigheter som möjligt.

Liss
0

#27 En nyfiken fråga, vilken studio jobbar du på i gbg? :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Micke-skoog
0

Bucks Row Tattoo i kungsbacka.