Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6979 ggr
linnea-j
0

piercing i handleden, farligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis piercat handleden. Dock längre upp mot handen än vad folk brukar ha. hur som helst undrar jag om handleden kan ta skada av det på nått sätt, typ om piercingen kan stöta emot nerver och förstöra?

så om ni vet hur sånt här funkar skulle jag blir glad att få svar Skrattande

EternalWinter
0

Har du piercat den där själv eller gick du till en piercingstudio?
Tycker nämligen att den ser himla lång ut borde den inte fastna i saker då?
Vet faktiskt inte om handleden kan ta skada av detta. Förvånad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

linnea-j
0

haha dum som jag är har jag låtit en kompis göra det! jo den är lite lång, men än så länge har jag iaf undvikit att fastna i saker Skrattande byter nog ut den mot en kortare sen. Glad

Salish
0

Borde det inte vara problem när du ska böja handleden?

Karmatarerskanise
0

Den där lär stötas bort. Ska man ha en piercing där bör det vara som ett avlångt u.

Den ser ut att sitta ytligt och där sitter inga leder eller viktiga nerver. Däremot kan en infektion sprida sig och göra stor skada.

Med andra ord dumt att låta en kompis göra det!!

linnea-j
0

#3 nej faktiskt inte, går riktigt bra :)

#4 Jag vet att piercingen kan stötas bort, men den sitter inte riktigt lika ytligt som den ser ut att göra på bilden.

jag insåg att det kanske var lite dumt efter jag gjort det xD

JossanH
0

Ja den där var inte vidare smart placerad.. :S
För det första är staven helt fel för en sådan piercing och den kommer garanterat växa ut. Staven är inte bara i fel form utan den är ju även alldeles för lång!

Sajtvärd på Iller.ifokus

linnea-j
0

#6 jag har förstått att den kommer stötas ut, tänkte byta ut den ^^

men gör det något att den är för lång?

JossanH
0

#7 Det räcker med att den vrids eller fastnar i en gång för att den ska stötas ut ännu snabbare.

Sajtvärd på Iller.ifokus

linnea-j
0

#8 okej, det har du nog rätt i! :)

artdesiu
0

Som någon annan nämnde, använd en surfacebar/barbell istället, det ger mindre påfrestning för huden "ovanpå" piercingen. (Och låt bli att bli piercad av kompisar!)

Karmatarerskanise
0

#10 Ja det var det jag menade. Glad

Niini
0

Kan bli ett fult ärr av det där Obestämd

Elshira
0

Fixa en ny stav fort som attans!(!!!) 

Var noga med att hålla rent, tvätta flera ggr/dag. Och at ha någon form av löst bandage så att den absolut itne kan fastna i något vore kanske inte helt dumt? Finns lite olika tuber i gasbinda osv, hitta nån som inte sitter allt för hårt och gärna i ett luftigt material. Eller bara linda lite med gasbinda, men då ska det ju på av och lindas om hela tiden :P

I övrigt tror jag itne heller det är någon fara mer än att det kan börja stötas bort oavsett och ge ett inte allt för stiligt ärr.

Hakuna matata!