Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4057 ggr
[tlundegard]
0

Bula töjning

Hej! Jag är lite orolig över en sak. Håller på att töja ena örat och har kommit upp till 3mm. Igår tog jag ut spiralen eftersom jag tänkte att det kunde vara bra att rengöra den.

När jag skulle sätta i spiralen så gick det inte, jag blev förvånad eftersom det inte hade ömmat något innan och jag lätt hade kunnat sätta i den när jag gick från en mindre ring. Jag tryckte lite hårdare och det gjorde ont, sedan upptäckte jag att det inte gick eftersom jag hade tryckt in den snett.

Det började blöda men jag kunde endå lätt trycka sätta i spiralen igen, den här gången rätt.

Nu har det dock blivit en svullnad strax under hålet (dit jag råkade trycka spiralen), jag är jättenoga med att göra det här rätt eftersom jag kanske så småningom vill minska hålet igen om jag tröttnar på det. Nu är jag orolig att det här ska ha skadat hålet.

Behöver råd, vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag sätta i den mindre ringen eller låta det vara?

Salish
1

Sätt i en mindre ring eller ta ut den helt! Du har spräckt örat och det är aldrig bra. Jag brukar alltid ta vaselin på innan jag stoppar i min töjning igen för att det inte ska göra ont och för att jag ska råka spräcka örat.

Micke-skoog
1

Ett bra tips är att töja efter man duschat eller tage ett bad, huden blir mer töjbar då. Men som föregående talare så tkr jag att du ska sätta i ett mindre smycke & låta det läka & sen på det igen, självklart underlättar det med vaselin.