Pris på Industrial piercing
Jag funderar starkt på att göra en Industrial piercing men undrar vad detta gå på? Hörde av en vän att detta kan kosta upp emot 600 kr? Iom. att du gör två hål och ett hål kostar normalt 300-450 kr. Men såg att "min" studio tar 150 kr/hål i örat, blir det alltså 300 kr då?
**Brukar dessa vara dyra?
**Jag ska ringa och höra med honom om han ens gör industial piercings.
Någon som har en sådan? Hur lång var läktiden? Är dom svåra att "sköta"?
MVH

Jag ahr en inndustrial. Fick den av mitt ex's mamma, den kostade 60 euro (i holland).
De är jobbiga, de gör svinont (enligt mig iaf, och jag har en rätthög smärttröskel..) både under och efter, jag gjorde min i april 2009 och den strular fortfarande ibland. Men det är ju olika för alla.
Jag tyckte den var svårt att sköta för det gjorde så förbannat ont, haha.
Hmm, ja det är nog som du säger att det är olika för alla!

Pris kan variera från några hundra till ca 1000kr beroendes på vart du gör den.
Industrial är en brosk piercing, vilket brukar vara otroligt svårläkt för dom flesta. det kan ta mer än ett år för det att läka.
Men både smärta och läkning är ju varierande.
Tack för svaret. Jag ska nog ringa "min" studio direkt och höra!

Hur gick det?
Själv är jag också intresserad :) vill höra av andra utav deras erfarenhet ^^
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

jag gjorde en industrial i sommras i frankrike. Och för att ha välldigt låg smärttröskel (tror jag det heter, allt gör ont på mig XD ), så måste jag erkänna att det inte gjorde ont alls. Själva ingreppet kändes knappt, men visst, när jag vaknade mitt i natten två nätter senare att jag låg på örat gjorde det ju ap ont :P min läkte nog ganska snabbt, efter att ha haft den i några veckor var jag tvungen dock att byta stav för läkestaven skavde in i själva örat och gjorde verkligen ont. men så fort jag bytte till en vanlig stav så har jag inte haft några problem med den alls. tvättar den en gång i veckan med olika antiseptiska medel bara =)
Jag gjorde en i höstas. Fick två stavar för att piercaren tycker att det läker bättre då. Betalade 500.
Var det värsta jag gjort inom bodyart. URK! Och jag brukar klara smärta bra :P Gjorde riktigt ont.
Tog några dagar sen fick jag en hemsk infektion i örat. Gjorde svinont, svullnade kraftigt och hela örat var kokhett. Kunde inte sova och råkade man röra till en av piercingarna så skrek man.
Jag gick till piercaren och bad honom ta ut dom igen, fast att han inte ville det eftersom man då kan kapsla in infektionen. Men jag klarade inte ha dom kvar i örat så han fick ta bort dom! Var riktigt hemskt. Ryser när jag tänker tillbaka!
Så dom togs ut ch jag behandlade örat med alsollösning 3 gånger om dagen, 20 min åt gången. Jag hade tur och det drog ut infektionen innan den kapslades in. Hade jag haft otur hade jag fått gå till läkare och fått penisillin och öppnat upp.
Behöver jag säga att JAG ALDRIG NÅGONSIN mer kommer göra broskpiercingar? 

Jag betalade 100kr + 150kr för smycket. Gick då inte till en studio, utan till min killes kompis. Hon gjorde det snappt som attan. Ondast gjorde det i brosket, men det värsta var nog att man kunde höra hur det typ.. krashade.. i brosket :P