Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: allmänt
Läst 3488 ggr
BarbieBrownHair
0

Länge kvar men man måste vara redo!

Är det sant att om man ska tatuera sig ska man vara 18 & ha leg? För just nu är jag bara fjorton men om 4 år får jag isåfall? Och även om man är 18 måste man ha föräldrarnas tillåtelse?

Isåfall är detta min framtida tatuering!

Älskar julen och snöflingor, den blir perfekt. (inte den stora den mindre)

axilur
0

När du är 18 så är du myndig och behöver därmed inte längre föräldrars godkännande, utan tar med dig leg som styrker din ålder. :)

/Anneli

BarbieBrownHair
0

#1 Jo, jag trodde nästan det! Det är väll min mamma som inte är så förtjust i den idén :)

Rumblebee
0

Lite halvgammal tråd nu, men saken är ju den, att i de seriösas ögon, så är man oseriös om man gaddar minderåriga, i och med att man i juridisk mening, faktist räknas som ett barn tills man fyllt 18 :P

Och det är ju lätt hänt att man i yngre tonåren får lite impulsideer, när jag var runt 14 (23 idag), så ville jag ha en vattendroppe på ena fotknölen, och jag hade säkert fått göra det för mamma om jag varit riktigt snäll och hjälpt till överdrivet mycket hemma och så, men jag väntade i och med att jag ville kunna gå till en seriös studio, och nu idag är jag riktigt glad över att jag valde att vänta, för jag känner nu, att jag inte alls vill ha en tatuering så långt ner på kroppen och även att jag inte alls skulle ha gillat motivet idag :P

Så några år senare när jag var run 17 fick jag syn på en tribal ödla som jag föll pladask för, och 2007 så tatuerade jag in den, och är fortfarande lika förtjust i den som då Skrattande

Så att vara tålmodig och vänta är inget som alls är skadligt, antingen gillar man fortfarande ett visst motiv som man gillade som minderårig, eller så har man helt bytt smak ^^

FxXx
0

Jag gjorde min första när jag var 14 år gammal. Då var mamma tvungen och skriva under ett kontrakt så att tatueraren inte kunde bli stämd. 

MEN, det är inte alla tatuerare som gör så och den som jag hade gjorde min inte så bra som jag hade tänkt och var tydligen bakfull. Detta fick man då veta om 2 år senare efter att den var gjord.

Rumblebee
0

Usch en bakfull tatuerare :< Ytterligare en anledning till att försöka gå till dem som verkligen håller hårt på sin 18 års gräns :o

Men vad gjorde du med tatueringen sen? Lät den vara eller fixade du till den senare?