töja snabbt...
hejsan :)
har en liiiten fråga, jag ska börja töja i mitt öra hade tänkt töja till bara 5-6 mm, men just nu hittar jag inga speciellt snygga töjsmycken i en liten storlek, så jag undrar om jag kan köpa en 2,5 mm eller 3 mm spiral som första smycke ?
jag har börjat töja utterst lite med mina egna vanliga ör hängen, jag kan få in 2 örhängspinnar i örat just nu, sen så sitter jag och drar lite då och då i örhängena så att det ska töja ut sig :P
så kan jag köpa en 2,5 mm eller 3 mm smycke redan nu ? eller ska jag hitta ett 1,6 eller 2 mm smycke ?

Jag skulle satsa på det säkra före det osäkra och köra på ett 1.6 - 2 mm smycke först. Visst det kan ju gå bra om du kör på 3 mm direkt, beror lite på hur töjbart ditt öra är och så, men det kan ju också sluta med att du spräcker det.
Sen så är det inte så bra att stoppa in fler smycken i hålet, det kan bli så att formen kan bli lite konstig :)
- Medarbetare på studier.ifokus

okej så jag ska satsa på att hitta en 2 mm då ? :)
sen en liten fråga till :) ska jag ha någon salva när jag töjer tex vaselin ?

Ja det tycker jag :)
Salva är bra, då glider smycket in bättre, men se upp att det inte glider för mycket, har själv råkat spräcka mitt öra på det sättet.

okej :)
jävlar gör inte det typ skiit ont ?

Nu var det väl ingen stor spräckning, men det kändes. Men jag kan tänka mig att om man spräcker det riktigt mycket så gör det nog väldigt ont haha..

usch fyfan, aa jag ska ta det lugnt när jag töjer :) ska ju bara ha lite så har ju inge brottom :P