Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1940 ggr
Salish
0

Läppiercing och tandställning =/

Har funderat i flera år på att pierca sidan av underläppen, möjligtvis spiderbite, men jag har tandställning och ska inte ta ut den förrän om ett år.

Går det att ha läppiercing även om man har tandställning eller är det bättre att vänta tills den är borta?

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

MAn kan nog fastna om man har stav, men en ring borde gå bra.

Salish
0

Ja, jag hade tänkt ha ring. Dock skulle en kompis ev pierca läppen men var då tvungen att ha stav de första sex veckorna. Antar att det bästa är att ringa piercare och tandläkare?

Karmatarerskanise
0

#2 Kontakta en piercare ja. Se vad den tycker.

Tandläkaren lär inte tycka om iden.

Salish
0

Har hört om flera som var tvugna att ta ut sin piercing för att tandläkaren inte ville att denne skulle ha en, medan andra har varit helt okej med det.

[rightPAW]
0

Jag hade stav och räls, inga problem. tandläkaren blir pissed men det är inget du ska bry dig om. Ditt liv, din kropp.
Så stav, ring, whatever. Funkar lika bra båda två.

[eemmaw]
0

Min tandläkare försökte ta bort tandställningen för jag piercade läppen. ett tips vänta tills du tagit bort tandställningen, inte värt att pierca läppen för att mista tandställningen så jag tog ur piercingen och piercade om mig sen.

Karmatarerskanise
0

#6 Försökte ta bort?
Dom tar inte bort en tandställning för att man har piercat sig. Inte om dom kan sin sak.

Tandställningen ska sitta kvar tills tänderna fäst sig.
Vad skyllde din tandläkare på? Varför kunde inte din tandställning vara kvar?

Så mycket som ern tandställning kostar låter det konstigt.

Karmatarerskanise
0

#6 Försökte ta bort?
Dom tar inte bort en tandställning för att man har piercat sig. Inte om dom kan sin sak.

Tandställningen ska sitta kvar tills tänderna fäst sig.
Vad skyllde din tandläkare på? Varför kunde inte din tandställning vara kvar?

Så mycket som ern tandställning kostar låter det konstigt.

[eemmaw]
0

för infektionsrisken, och plus att den e ivägen när dom håller på spänner och sånt

Karmatarerskanise
0

#9 Infektionsrisken för piercingen?
Jo de e klart, man får ju verkligen se till att städa tandställningen hela tiden i början när den är ett öppet sår.

Ivägen kanske vissa är, då får man ta ut dom de minuter som tandställningen spänns.

I vilket fall som är det upp till patienten att välja att ta risken fär infektion eller inte.

Rumblebee
0

Jag skulle ta det säkra före det osäkra och helt enkelt vänta tills tandregleringen var klar, just på grund av att det lätt kan samlas bakterier och sånt vid fästena på tandställningen, som kan spridas till piercingen, och sedan även med respekt för tandläkaren, jag menar, det kan ju inte vara så kul att hjälpa någon snygga till tänderna i munnen, och så går denne och skaffar en piercing som tandläkaren helst skulle ha sett patienten vänta med i alla fall tills behandlingen var avklarad.

Banankaka320
0

För mig funkade inte platta, den fastnade i rälsen! Men en hästsko fungerade! Men den kunde fastna också om jag vred den inåt oc krångla med den

Salish
0

Tror att jag faktiskt ska vänta. Måste ändå ha stav i början så.