Piercat kinderna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag piercade kinderna för en månad sedan och undrar nu om det är dumt att byta till en kortare stav redan? Det är nämligen så att de jag har är onödigt långa i dagsläget när svullnaden lagt sig och jag kommer ofta åt dem hur försiktig jag än försöker vara. De sticker ut 5 mm utanför kinden, dock så behövdes den längden då jag hade min "hamstervecka"..
Sen undrar jag även om man kan använda plastkulor till en bioplastlabrett? Enligt tribe.se kan man gänga staven med en stål- eller titankula men fungerar det även med plastkulor?
Tack på förhand!

Jag tror jag hade läkstavar i ca 2 månader, sen när jag kortade ner så blev ena kinden irriterad och jag fick byta upp igen (dock inte till antenn-längd). Du kan ju prata med din piercare och kolla vad h*n tycker.
Du känner förmodligen din kropp rätt väl, men var försiktig med att byta ner FÖR kort, för tryck gör ju att det kan börja krångla, och just kinder är en svårläkt piercing. Du kan ju korta ner en bit, men kanske inte riktigt så långt som du i slutändan vill ha, men så att du slipper "antennerna".
Pfte-plast är smart material till kindpiercingar, när man ska korta så är det bara att klippa, det skadar inte tänderna lika mycket som metall, och är billigt om man tappar bort eller dylikt.
Det är ju gängor i både plast och metallkulor, så tekniskt sett borde det väl fungera om staven är gängad..