Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 6736 ggr
ann86
0

Att gadda sig i Thailand?

Jag ska till Thailand i juni och funderar på gadda mig då.

Tänkte gå till ett ställe i Bangkok där det är säkert med hygienen och sånt. Någon studio dåra.

Någon som kan tipsa om ett eller några bra ställen i staden?

Vad är det för pappren jag ska ha ögonen efter på väggen hehe…  (att dom är godkända tatuerare och sånt, eller vad det nu kan vara)

Är det något mer jag ska tänka på angående gaddning i Thailand?

ann86
0

Oj.. nu kom det 2 inlägg, kan man ta bort ena nånstanns xD annars om ni på Body kan ta bort ena =)

Tack :D

ann86
0

Bodyart*

jollycox
0

varför inte tatuera dig i sverige? :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Empisen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Antagligen för att det är billigare i Thailand :) Men mer riskabelt är det.

Freke
0

Visst är det billigare att taturera sig där, men tänk till innan, gör det lagom till att du ska åka hem.. för du missar en massa annars.

främst då bad, sol och risken för infektioner minskar, för du har lättare att sköta om den när du kommer hem än där.

men kan inte rekommendera någon bra studio direkt..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Karmatarerskanise
0

Jag hade aldrig gjort det. Det är helt andra bakterier i Thailand än i Sverige, och det är en helt annan värme, som gör att bakterier växer till sig fortare. Inte ens vattner i duscharn är rent som i Sverige.

Tänker du göra det så hade jag gjort det samma dag, eller dagen innan jag skulle åka.

grejs
0

Jag tycker det är viktigt att man är medveten om att ifall tatueringen inte läker som den ska eller att den tappar färg under läkningen så är det långt att åka Thailand för att få den ifylld, vilket gör att man kan få betala dubbelt om man behöver fixa den i Sverige.

ann86
0

Tror jag skippar att tauera mig i Thailand! Det ni skrev räckte för att jag inte vill det längre.

Tack för svaren=)

Freke
0

Listigt.. faktiskt, det finns bra studios inte det, men dom har lite annorlunda färg och är bäst på gröna eller blå, sen har dom en tendens att "flyta ut" har bara sett ett fåtal riktigt bra, några bra men en massa dåliga, ser lite ut som det man gör vid ett köksbord en fredag eller lördag kväll på fyllan..

Så spar ihop lite mer och gå till en riktigt bra studio istället, så blir du inte besviken på något plan..

lycka till

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

ann86
0

Tack =)

[rightPAW]
0

Du verkar ha tänkt om men min kompis tatuerade 8 stjärnor och "i faderns, sonens och den helige andens namn" på latin på revbenen i Thailand, den blev kalasbra! Hon hade inga problem med den och den ser fortfarande toppen ut, 4 månader senare.

Tänkte bara säga det.

Binks
0

Jag har oxå flera bekanta som gjort tatueringar där med vanlig tatueringsmaksin och med thaispjut och dom ser otroligt bra ut.

Gäller väll att hitta nån som är erkännt bra helt enkelt och som är rätt så bra på hygien.

Men som många säger så gör den mot slutat av din vistelse då du annars kommer få skippa bad och sol, vilket är ungefär 50% av hela resan.

freck
0

Jag har en bekant som kom nyss från thialand som gjorde en rättså stor tatuering på ena armen. Den var väldigt snygg. Sedan vet jag en känd svensk tatuerare som bor i thialand. Han hade en studio tidigare i Kristianstad. Tattos by Janne hette den.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

moriichu
0

"/ jag vill tatuera mig och visst föstår allt det där om bakterier o sånt :o o värmen, men tror ändå jag skulle kunna ta den risken att tatuera mig där…för priserna här är ju fruktansvärda DX såg nån som kom med förslag att man skulle ta den innan man åkte hem x) vilket låter lite säkrare ändå, rätt smart…var i thailand i höstas med två kompisar o den enas pappa, hon och pappan ville tatuera sig xP tyvär blev det inte av