Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: ideer-och-tips
Läst 3107 ggr
[mossquinnan]
0

hjälp med kinesiskt P

Behöver lite snabb hjälp före klockan 1400 i morg..

Ska tatuera in ett kinesikt P = pappa

Har någon en fin bild som ni kan lägga in här..? ca 3X 3 cm

Vore jättetacksam:-)))

_Även en fin text i skrivstil..Eternity som ska stå underKyss _

Rumblebee
0

Vad menar du med kinesiskt p? Ett P som är lite kina-aktigt, eller det kinesiska tecknet för p?

[mossquinnan]
0

Ja just det..det kinesiska tecknet i alfabetet  som är P:-)))

Rumblebee
0

Jag har bara gjort lite research nu när jag såg din fråga, och så som jag har uppfattat det, så tycks det inte finnas något kinesiskt alfabet. Vilket låter logiskt då en mening på 10 rader med vanliga alfabetet, kan skrivas med typ 4 tecken i kinesiska eller så. Så de kinesiska tecknen, verkar tja, ord och inte bokstäver.

''kriven kinesiska består av tecken (漢字/汉字 hànzì "han-tecken") eller logogram, där varje enskilt tecken med enstaka undantag representerar ett morfem (ord eller orddel) och en stavelse. Tecknen delas sedan länge in i olika grupper (sex i den klassiska listan) beroende på hur de är sammansatta. En del tecken var ursprungligen bilder, men de flesta tecken består av en del ("radikal") som pekar på tecknets betydelse, och en annan ("fonetikum") som pekar mot tecknets uttal.''

Klippt och klistrat från Wikipedia om kinesiska.

Däremot så finns det säkert ett kinesiskt tecken för 'pappa' men då bör man komma i kontakt med någon som kan kinesiska, så att man inte går efter google och det slutar med att man får tecknet/tecknen för kiss typ.

[mossquinnan]
0

Tack så jättemycket för din sökning Rumblebee:-))

Jag får nog gå till våran kina restaurant här hemma och be dom om hjälp *L*

Jag har ju ett kinesiskt M i nacken..som står för mamma..och nu när pappa gått bort vill jag ha ett Kinesiskt P och under en text på engelska *eternity*

Jag hoppas jag löser detta på ett eller annat sätt..lägger ut en bild här då allt e klart:-))) Men tack söta du för din hjälpSkrattande

[mossquinnan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrattande

[mossquinnan]
0

Ska skriva ut denna nu och fråga på kina om det är ett p:-)))