Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 7907 ggr
Klint
0

Hål i öronen, kostnad/storlek?

Hejsan! Ny här på sidan, så ha överseende om jag klantar till något. =)

Hur som helst, jag är en kille på 18 år, och har tänkt börja pierca mig. Tänkte börja med att ta hål i öronen och sen töja till cirka 15 mm, och då till frågorna:

Ungefär hur mycket kostar det att göra hål i örat? Med kanyl, självklart, inte pistol.

Och andra frågan: Om jag nu ska töja till 15 mm, kan man börja på en större storlek redan i början? Isåfall, hur stort kan man börja på, utan att behöva skära upp örat?

Stort tack på förhand!

Aviendha
0

Välkommen hit! :)

Priset kan ju givetvis variera en del beroende på studio men 200-400kr har jag sett på lobes/styck. Ofta brukar de ha ett "paketpris" om man gör båda örsnibbarna.

Man kan ju använda sig av en punch, lite som en "hålslagare" för att på det sättet börja lite större om man ändå ska upp en bit. Jag vet inte exakt hur stort man kan börja som störst faktiskt ^^ Men jag antar att även det kan variera beroende på ställe man väljer att göra det på, alla kör kanske inte med punch, sen så vet jag att en del tar mer för det. Men man kan ju även välja en större kanyl, tror iaf att man kan få 2mm (standard är ju 1,6mm) och då borde det ju gå på vanligt piercingpris för just den placeringen.

Fördelen med en punch är ju att du får läka därifrån och besparar dig några mm i töjning. Nackdelen är väl att det är lite mer svårläkt då det är en större såryta. Men lobes läker rätt ok så det lär inte vara några jättestora problem med det hela antar jag. Punchar man så kan det ju dock bli problem sen om man vill låta dem växa igen, men å andra sidan så brukar man ju säga att de inte går igen om man töjer mer än 10mm (givetvis är detta individuellt i slutändan) och det verkar du ju redan planera att göra så då kanske det inte är ett problem för din del.

Tyvärr kan jag inte ge dig mer precisa svar än så. Hoppas någon annan vet mer men det kan ju vara en idé att knata iväg till en lämplig studio och ta ett snack med dem för att få exakta uppgifter för just dem :)

JossanH
0

Jag tror man kan få typ 3,2 eller liknande som första hål. Känner iaf en kille som tog ett så stort hål från början och töjde sedan själv.
Jag Tog ju ett hål på 4mm en gång i brosket i örat. Då jag inte fick den att läka så tog jag ur den och nu syns inte ett spår av hålet..

Sajtvärd på Iller.ifokus

grejs
0

Jag tror inte det är en så bra idé att puncha örsnibben eftersom man då tar bort vävnad från örat. När man töjer vill man ju ha mycket hud så det inte blir för tunt. Jag röstar för tjockare kanyl istället. :)

Klint
0

Har piercat nu, gick hur bra som helst! =) Virrig som jag är glömde jag dock be om en större kanyl, så blev bara 1,6mm, men lika glad är jag för det!

Tog hålen i lördags, inte haft några som helst problem, men nu idag så har det vätskat så in i helvete, smycket kladdar fast bara 10-15 min efter rengöring (Lactacyd, morgon och kväll).

Vad göra?

Aviendha
0

#4 Alla reagerar olika under läkeprocessen. Vätskan kommer troligtvis för att kroppen håller på att stöta bort saker, ex döda celler i området och kanske smuts och bakterier.

Jag hade dock valt koksaltlösning, fungerar till de allra flesta piercingar och är min klara favorit. Men jag vet inte om det beror på att du har lactacyd eller ej, det kan ju hända ändå. Forstätt tvätta och sköta den som du ska och vänta. Det är ju ändå (för kroppen) rejäla sår som ska läkas.

nesto
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag undrar ju i sammanhanget om det är några skillnader när man ska töjja om man piercar sig med pistol eller om man kör med nål?

Rumblebee
0

Ska helt klart nu säga att jag har ingen erfarenhet eller kunskap om töjning, men pistoler bör man helt klart undvika oavsett vad/var man piercar sig, då dem inte alls kan rengöras lika bra som en nål, så dem har ju helt klart större smittorisk