OC labret skaver
Har gjort en off center labret för några veckor sedan, hade en ring i början och har nu bytt till stav. Vill inte ha en ring då jag tycker stav är mycket snyggare. Problemet är att idag när jag bytte så märkte jag att den skaver mot tänderna när jag pratar och äter, tror inte den nuddar tandköttet men själva undersidan på plattan är det som nöter lixom.
Vill verkligen ha kvar min labret men vill inte riskera att förstöra tänderna =/ Finns det något man kan göra? Kan det vara för att jag haft ring och nu bytt till labret, kan det kanske ge med sig efter ett tag?
Kan nog inte ha en kortare stav heller, den jag har nu är tajt.
Jag använder mig av s.k Medilabs till min snakebite för att minska nötandet mot tänder och tandkött, ett annat alternativ är ju att använda sig av plast smycken. :)
Vilka bra tips #1, det visste jag inte :)
#2 Plast smycken går ju oftast sönder först istället för tänderna om man råkar tugga till, om man nu lyckas bita till så hårt då. :P
#3 Vilket är otroligt mycket bättre, än att just tänderna går sönder :)
Tipsen som #1 gav låter bra.
Sen så tar det också ett tag för ett hål att omvänja sig vid ett rakt smycke, i stället för ett rundat smycke.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Antingen medilabs som ett säger eller plastbakstycke.
Nu har inte jag sett det på flera år typ 7-8 men kommer ihåg att en kompis till mej hade som något gummiskydd att dra över det som låg emot tänderna, har nog inte sett det på något ställe som säljer piercing smycken heller så antingen kommer det någon annanstans ifrån eller så var det något annat dom kommit på att man kunde använda till det..
Ska fråga om hon kommer ihåg vad det var!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#4 Om inget annat så blir ens tandläkare glad när man tänker på tänderna. :P Min stod nästan och hoppade sist jag var där. Haha.
#6 Hah, det är en hängiven tandläkare det ;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆