Vandrad piercing
Tjena!
Någon som vet om det är möjligt att en navelpiercing/smycket kan vandra utåt ca. ett och ett halvt år efter att piercingen är gjord?
Känns verkligen som att min har gjort det. Eller möjligtvis någon som har erfarenhet av detta?
Det är absolut möjligt, min navel gjorde det redan efter ett halvår, dvs, den ville inte alls läka och min kropp stödde ut den så jag valde att ta bort den helt enkelt.
/Christine
Det verkar som om piercingar kan börja vandra lite när som helst.
asså hur menar du för jag har haft min i 4 år nu och det ända som har blivit med den är att huden har minskat mellan kulan och själa smycket om du fattar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade en ögonbrynspiercing förut, den vandrade ut och jag valde att ta bort den. Fungerar det att ta en ny på samma ställe då? Eller möjligtvis på andra ögonbrynet? Någon som vet?
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Det borde gå att ta om bakom ärrvävnaden men om det blir snyggt är väldigt individuellt, beror på hur mkt ärrvävnad och om det växt ut nästintill helt före du plockat ut den och om det finns hår som täcker osv.
Gjorde om en piercing i ärrvävnad för några veckor sen och enda skillnaden var att det gjorde ondare eftersom det blir segare att ta sej igenom.
Om det börjar vandra ska man helst ta ut den så tidigt som möjligt.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Men vet du om det fungerar att göra på andra ögonbrynet, utan att det händer samma sak igen?
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Alla piercingar kan vandra, det är väldigt individuellt och även olika från hål till hål. Om du fortfarande växer är det vanligare att det vandrar:) Det är bara att testa sej fram! Min fourchette håller på att vandra för andra gången nu men det har åtminstone tagit längre tid så blir att göra om den igen troligtvis så kanske den iaf får sitta några år, första gånge satt den inte ens i två veckor och nu har den suttit i ca sex veckor haha.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus