Pierca genom ärrvävnad - större risker?
Är det större risker med att ta genom ärrvävnad? Alltså göra en piercing för andra gången på samma ställe?
Jag gjorde i tungan en andra gång, hade tydligen lite ärrvävnad kvar sedan förra enligt piercaren, men han sa att det inte skulle vara någon fara.
Skötte den på precis samma sätt som första gången men åkte på en rejäl infektion med var som bubblade ur tungan och fick äta först penicillin som inte hjälpte och sedan en stark antibiotika som äntligen fick bukt på infektionen. Då hade det gått så långt att jag hade hög feber och var ganska dålig.
Är det större risker att ta genom ärrvävnad? Någon annan som har erfarenhet av detta? Troligen hade jag väl någon annan bacill i kroppen som gjorde att det bröt ut när tungan piercades, men hade ingen aning om det. Mådde toppen när den gjordes.
Jag vill egentligen ha fler piercingar, men blev helt ärligt lite avskräckt efter tungan, för det vill jag inte gå igenom igen, även om den fortfarande sitter kvar och numera är helt läkt… haha
Har ingen erfarenhet av tunga, men jag har tagit om en i läppen 5 ggr. Hade absolut inga problem med läkning osv.
Jag skulle inte tro att det är någon fara att ta genom ärrvävnad, det ända är ju att det kan göra något ondare att ta genom gamla läkta hål.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har piercat naveln 3ggr, nu sista gången sa piercaren att det liksom är nu eller aldrig, funkar det inte nu så kommer det aldrig göra det. Hade väntat i mer än 1år tror jag på att ta den 3dje gången så det var bra med ärrvävnad, tillskillnad från 2dra gången då jag bara väntade nån enstaka månad och piercingen såklart stöttes ut direkt.
Det har funkar super nu med läkning och allt! Har väldigt lite skinn (ärrvävnad) som håller kvar den, men det är tillräckligt för att den ska stanna så jag tänker absolut ha den kvar =)
Jag har tagit i naveln 2 gånger. Då jag tog den andra gånge hade jag väntat i typ 3,5 år… innan jag bestmde mig att ta om. Nu var det 4 månader sedan jag tog om den och än så länge går det bra.. även om det tar en del tid att ta hand om den osv.. men jag ger mig inte! Då jag tog om den sa piercaren att de inte tar i exakt samma hål, då det lättare stöts ut då. utan han tog strax nedanför det övre ärret och strax innanför det nedre ärret.. vilket även är bra för det döljer gamla ärret :)