Tungpiercing
Funderar på att göra en Tungpiercing men är ganska nojjig över smärtan. Annars har jag aldrig oroat mig för smärtan för olika piercingar men just i tungan känns så annorlunda då den är så "köttig" eller vad man ska säga 
Har sedan tidigare flera vanliga hål i örat (tagna med pistol när jag va liten), naveln, näsvingen, industrial och en dermal anchor framme på bröstkorgen (dock är den borttagen nu då jag råkade slita ut den). Om man jämför med dessa, hur farlig är då en Tungpiercing i smärtväg? Min industrial gjorde sjuuukt ont men det känns som om det är en annan typ av smärta än i tungan.
Dum fråga kanske men Emla kräm kan man inte ha på tungan va? 

Jag har piercat tungan 2 gånger och inte alls haft ont. Jag vet inte hur ont det gör att pierca sig på andra ställen, har bara i öronen förutom tungan, och kan säga att öronen gjorde mer ont, för min del iallafall.
Jag vet ju inte heller om stället använder sig av kylspray eller bedövning eller något liknande, men dr jag gjorde det sprutade dom på kylspray & det hjälpte väl mot smärtan.
Veckan efter är mer plågsam, speciellt på morgonen när tungan är svullen..
/ Karucellen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte göra på Big Slick i Örebro.
Någon som vet om dom använder sig av kylspray? Kan man köpa det själv någonstans och använda innan man går dit om dom inte själva har det hemma?
Hur länge brukar det vara svullet och hur länge kan man förvänta sig att eventuellt sluddra lite med talet innan man vant sig vid den?
Jag var svullen lite mindre än en vecka, och pratade lite annorlunda än i vanliga fall. Men jag kunde äta mat samma dag som jag piercad mig.
Själva håltagandet gjorde inte ont alls. Bara kändes konstigt.
Men jag hade ont ganska länge på undersidan av pieringen innan det läkte ordentligt.
HAr du gjort en industrial, som är i brosk, så kommer du inte tycka denna gör ont alls, du kommer bli försvånad tror jag :)
Jag ska utomlands i början på juni, då antar jag att jag kommer kunna äta normalt :)
Ja de bör inte vara några problem :)
Kan man köpa någon egen kylspray eller annan bedövning som funkar att ha på tungan innan? Något från apoteket..?
Har förstått att man ska skölja munnen efteråt för att rengöra, funkar det att använda Zendium munskölj? Det står att det innehåller zink och det ska ju va bra för att förbättra läkningen. Zinktabletter kan jag tyvärr ej använda. Hur kan man annars rengöra på bra sätt?
Ska åka in imorgon eftermiddag och göra det, och även boka tattootid :)
Det behövs ingen bedövning ;) Det är för veklingar ;)
Nej men allvarligt, det behövs ingen. Den eventuella smärta du känner är ju bara ett stick.
Angående skölj så hade jag frågat piercaren.
Hahah, ja någon vekling är jag då inte ;) Har aldrig varit nojjig inför andra piercingar eller tatueringar.
Har varit inne och gjort den nu iallafall, visst kändes det lite men absolut inte som jag trodde :) Det kändes lite när han stack in nålen men jag kände aldrig när han va igenom, helt plötsligt började han skruva på smycket och jag liksom "är det redan klart?" :P
Har även bokat tid för nästa tatuering som blir av den 20 maj, då ska han även fixa till min första som jag har i nacken :)
Skojj att det är gjort :)
Lägg in bild på din tatuering sen när de e gjort :) Gärna före och efter bild.
Det ska jag göra :)