Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettbilder
Läst 13565 ggr
Veero
0

stjärntecken

Jag funderar på att tatuera mitt tjärntecken skorpionen på handleden.

Så ni som tatuerat tjärntecken visa gärna bild :)

vet inte om jag ska ha en skorpion eller tecknet som ser ut som ett M? hur har ni?

Buffaomini
0

min sambo har en skorpion på axeln med stjärnor runt om kring och siffran 13

ChristineL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tecknet för väduren tatuerat på skuldran, personligen tycker jag att tecknet är roligare än motiven, då alla inte vet hur alla ser ut.

therese89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mitt sjärntecken (fiskarna) på skuldran också :) (Nygjord på bilden)

Rumblebee
0

Jag funderar på att tatuera in mitt stjärntecken, som är tvillingarna, men jag tänker inte ha någon av de vanliga symbolerna som man kan se om man kollar på nätet, utan det jag tänkte göra, är helt enkelt att avbilda stjärnorna som de ser ut på natthimlen. Kommer ju att se ut som slumpmässigt utplacerade stjärnor för den obildna, men ja, det struntar jag i xD

Men vill du ha zodiaksymbolen, så tror jag nog att det skulle kunna se bra ut, såvida du inte gillar skorpioner också, då kan du ju göra en sådan ^^

Skogselva
0

#0 Jag tycker inte man ska tänka "tänk ifall jag ångrar mig om 20 år" tatueringar är ändå en symbol för personen man var när man skaffade dem. Däremot ska man ha i åtanke att detta är något som kommer att följa med en livet ut, och välja något som verkligen står för den man är, och inte för att det ena är coolare än något annat motiv. Så jag tycker du ska tänka efter om det är skorpinionen eller zodiaksymbolen som bäst beskriver dig och välja det. Då tror jag du känner dig som mest nöjd med tatueringen, för då symboliserar den dig. Flört

#4 Det låter coolt med natthimlen istället för det vanliga tecknet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad