Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1235 ggr
jollycox
0

Navelpiercing och conch - var?

Jag har beslutsångest och behöver någon som kan bestämma åt mig Tungan ute näe men lite råd kanske. Jag vill göra navelpiercing och conch men här i norrbotten finns inte så många piercare som jag hört nåt om, i sommar/höst ska jag till sthlm och tänkte åka till east street och göra en men frågan är vilken.. vilken är bäst att göra på ett bättre ställe? eller spelar det ingen roll?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

JossanH
0

Jag, som haft båda, skulle säga att dom är viktiga att ta av en bra piercare båda två. Naveln för att den inte blir snygg om den sitter det minsta snett och conchen för att det är en svår piercing över lag att få att läka så bästa möjliga chans att få en bra start på den är ju en fördel.

Min navel blev en aning sne och tog lång tid att läka då han som gjort den tydligen inte var så profsig trots allt.
Conchen passade jag på att göra en 4 mm stor på en gång förstås ;) Och det om något var ju svårläkt!
Tog mig 8 månader att ge upp den och på bara några få dagar hade den växt igen så kroppen ville inte ha den där.

Sajtvärd på Iller.ifokus

jollycox
0

Ja men jag har ju inte råd att åka 80 mil för en piercing Tungan ute
Men jag kom på att jag ska till halmstad i sommar med och där finns det väl någon bra. Men hur länge bör man vänta mellan piercingar?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin