Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5949 ggr
Torreador
0

Tattoo i Växjö?

Hej på er.

Jag ska täcka över en tatuering som jag gjorde för mååånga år sedan och som jag inte är nöjd med. Jag undrar om ni vet vilka som är att rekommendera i Växjötrakten?

De jag vet om är Finns tattoo, Old Sailor Tattoo och House of Pain.

Någon som kan rekommendera någon av dem?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

DinJejja
0

Jag rekomenderar Wild tattoo i Växjö :) gjort bägge mina där, han är super. :)

Torreador
0

Okej, tack så mycket!! :-)  Ska kolla upp det också då.

Någon annan som tycker något?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Inspiration
0

Jag rekommenderar absolut Jonas på Wild tatto, han är bäst och trevligast enligt mig :) Beror lite på vad du ska ha för motiv förstås. Men han gör det mesta, förutom tribaler haha.

Torreador
0

Okej. Då blir det Wild Tatto :-) Var där och kollade i förrgår men kom lite för tidigt så de hade inte öppnat än. Tar en sväng dit igen till veckan som kommer.

Hade tänkt kolla på House of Pain med men de har ju stängt efter en razzia i påsk.

Inspiration
0

Jasså? Bor inte kvar i Växjö så har ingen koll, jobbigt för dem..

House of pain är också bra, men jag tycker inte jag har fått något trevlig bemötande där och fick inte den tatueraren jag skulle ha, så blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Bara för att jag var tjej och inte hade så mycket tatueringar på den tiden så kändes det som att de bara gjorde det lite snabbt för att jag skulle därifrån, kunde inte prata med mig eller nått. Pisstråkigt..

[FukkingTubbie]
0

Jag fick inte heller något trevligt bemötande på HoP.
Gav dem 3-4 chanser då jag återvände för att ta nya piercingar elelr byta smycken och det kändes lika jobbigt varje gång, så struntade till slut att dra dit..

Wild Tattoo är trevligt och likaså Old Sailor, och  tycker att de arbeten man sett därifrån har varit jättebra! :D 

Finn's tattoo har hyfsat dåligt rykte. Jag har faktiskt aldrig varit där så kan inte uttala mig, men min vän säger att de är jättebra (sedan om hon är partisk eller inte som föredetta flickvän till finns son, det kan diskuteras :P)

Sedan finns det ju relativt nyöppnade Lyckliga Gatan med, ligger på den gatan där stadsbiblioteket finns, bara ett stenkasst bort (precis efter Växjö Fria och resturangen West side) Aldrig kikat in men en klasskompis som är lärling där gillar folket. Kan f.ö meddela att det är en av HoP snubbarna som öppnat den ^^

Inspiration
0

Jag har varit på Finn's en gång, när jag var 17! Så nej, det är inget bra. Det var inte ens Finn som gjorde tatueringen på mig utan en kille från något land, jag vet inte vilket, han kunde inte engelska eller svenska.. Det var hemskt att sitta instängd i ett rum själv med honom och bara svettas. Dessutom blev tatueringen inte bra. Så jag skulle aldrig rekommendera Finns till någon, han är oproffsig, Usch. :P

[FukkingTubbie]
0

#7, det är väl just detta som gör att folk går dit:
Att han faktiskt tatuerar folk under arton.

Kan hålla med om att de verkar väldigt oseriösa, men samtidigt har jag sett en hel del fina tatueringar därifrån + att han lär vara billigare gällande priserna, så jag ska titta in och se vad han säger om det jag ska fixa snart ^^

Torreador
0

Jag har faktiskt också varit på House of pain en gång för ca 1-2 år sedan när jag först började fundera på att fixa till min tatuering. Men jag fick samma intryck som ni, de var inte speciellt serviceinriktade och jag var väl inte någon "tillräckligt viktig" person antagligen.

Men skit samma. Nu är det stängt. De hade tydligen hittat vapen där och de hade haft kopplingar till Hells Angels.

Jag ska ta en titt på den nya studion ni nämnde, men jag tror att det blir Wild Tattoo som sagt. Det blir ett besök där till veckan :-)

[FukkingTubbie]
0

#9 som jag förstått det har hela HoP haft att göra med Hells Angels.. men nåväl, det är inte relevant i detta, som du sa är vi flera som fått intrycket av att inte vara 'viktiga nog' men i nuläget spelar det ingen rol då de ändå är stängt (för tillfället?)

Från det ena till det andra:
Får man veta vad du ska göra?
Och, får man möjligtvis se bild på resultatet sedan? :D

Torreador
0

Självklart :-) Jag har en ödla nu som är ca 10 cm, sitter nere på vaden. Men den gjorde jag för ca 15 år sedan och den är inte speciellt snygg… Kan slänga upp en  bild på den sedan så ni får se.

Jag vill ha en ödla igen men en snyggare och större. Hur den ska se ut vet jag inte, ger nog honom fria händer tror jag.